HP belicht nieuwe Virtual Reality toepassingen op het AltspaceVR platform

20-12-2020 | door: Redactie

HP belicht nieuwe Virtual Reality toepassingen op het AltspaceVR platform

Onlangs hield HP een unieke Virtual Reality (VR) digitale showcase in een speciaal ontworpen virtuele omgeving op het AltspaceVR-platform. Het evenement bracht HP-managers samen met VR-visionairs om de evolutie van VR te bespreken, HP's rol in die evolutie en waarom het nu tijd is voor Extended Reality (xR) -innovaties zoals VR en machine learning die de toekomst van hoe we gamen zullen bepalen, samenwerken en leren.

De showcase werd geopend in een virtuele theaterruimte met een keynote van HP's Global Head of Virtual Reality, Go-to-Market Joanna Popper en Cecile Tezenas du Montcel, HP's EMEA xR-lead. Ze verkenden enkele van de manieren waarop VR de toekomst van zowel consumenten- als commerciële industrieën beïnvloedt.

"De versnelling van de acceptatie en verkenning van de mogelijkheden van VR is in 2020 omhooggeschoten, omdat bedrijven nieuwe manieren vinden om met hun werknemers en klanten te creëren, samen te werken en te leren, terwijl gamers op zoek zijn naar meer onderdompeling en ingewikkelde details tijdens het spelen", aldus Joanna Popper, HP's Global Head of Virtual Reality. "Bij HP is het onze visie om het meest innovatieve en wenselijke xR-ecosysteem te creëren dat mensen en bedrijven van nature in staat stelt om meer en beter te doen."

De keynote omvatte een digitale showcase van de HP VR Reverb G2-headset en de onlangs aangekondigde HP Omnicept Edition en HP Omnicept Solution, de nieuwste op het gebied van HP's xR-technologie.

Transformatie

VR heeft de manier waarop bedrijven omgaan met technologie, hun personeel, klanten en partners volledig veranderd. 2020 heeft echter de manier waarop deze organisaties werken radicaal veranderd en de behoefte aan geavanceerde VR-mogelijkheden en gerelateerde applicaties is nog duidelijker geworden om hun bedrijf vooruit te helpen.

Om het belang van geavanceerde VR-innovatie te benadrukken, kon het publiek een meer intieme blik werpen op HP's onlangs aangekondigde HP Omnicept-oplossing die HP's meest intelligente VR-headset en een voor developers ontwikkelde SDK samenbrengt in één platform dat is ontworpen om meer menselijke en persoonlijke ervaringen met technologie.

De HP Reverb G2 Omnicept Edition VR-headset is uitgerust met sensoren, waaronder eye-tracking, hartslag, pupillometrie en gezichtscamera, waarmee de HP Reverb G2 Omnicept Edition fysiologische reacties kan vastleggen. De HP Omnicept SDK interpreteert gegevens van de headset met behulp van machine learning-modellen en biedt realtime inzichten, zoals cognitieve belasting: hoeveel hersenkracht een gebruiker uitoefent in een VR-sessie. De HP Reverb G2 Omnicept Edition VR-headset en HP Omnicept SDK zijn beschikbaar in 2021 en bieden realtime menselijke inzichten die de trainings- en onderwijsresultaten verbeteren en de samenwerking en het ontwerp verbeteren.

"Het meest opwindende aan de HP Omnicept-oplossing is het potentieel om de manier waarop bedrijven VR gebruiken volledig te transformeren op manieren die we ons nooit hadden kunnen voorstellen door middel van gegevens en inzichtelijke analyse", aldus Elias Stephan, HP's Global Head of Virtual Reality ISV Partner Program. "Dit betekent dat bedrijven nu de mogelijkheid hebben om adaptieve ervaringen te creëren die worden aangestuurd door de natuurlijke reacties van een gebruiker op het moment, en bruikbare inzichten te ontdekken om training, welzijn, creatie en samenwerking naar een hoger niveau te tillen."

Gaming

In de tweede paneldiscussie van het evenement toonde HP de nieuw beschikbare HP Reverb G2-headset, ontwikkeld in samenwerking met Valve en Microsoft, waarmee werd bevestigd dat dit de ultieme headset is voor gaming en VR-ervaringen thuis. Tijdens de sessie leidde Joanna Popper, Global Head of Virtual Reality, Go-to-Market bij HP, de aanklacht en besprak de specificaties van de nieuwe Reverb G2-headset in vergelijking met zijn voorganger en hoe deze gebruikers in staat stelt games te zien en te ervaren in een geheel nieuwe manier. Joanna werd op het podium vergezeld door Steve Walton, oprichter van het VR Flight Sim Guy YouTube-kanaal, die deelnam aan het evenement met behulp van de nieuwe Reverb G2 en in staat was om uit de eerste hand verslag te doen van zijn ervaring met de headset tot nu toe.

“VR is iets speciaals. Het gaat over ontsnappen aan de echte wereld - en dat hebben we dit jaar allemaal moeten doen. Een paar uur doorbrengen in een omgeving die je in het echte leven nooit zult ervaren, verbetert je humeur, je mentale gezondheid. ' zei Steve Walton, oprichter en gastheer van het VR Flight Sim Guy YouTube-kanaal 'De visuele helderheid op de G2 is verbluffend. Je ogen zijn lang blij in deze headset. Ik heb er ooit zes uur in doorgebracht - het was zo comfortabel”.

Terug naar nieuws overzicht
Hardware