Fujitsu co-creatie platform stimuleert samenwerking tussen partners

Fernanda Catarino, Head of Channel Europe bij Fujitsu

28-12-2020 | door: Witold Kepinski

Fujitsu co-creatie platform stimuleert samenwerking tussen partners

Fujitsu introduceert het Ecosystem Platform om partners te helpen met toepassingen, van datacenter tot en met workplace, die in vorm van co-creatie worden ontwikkeld. Het biedt een dynamische ruimte waar klanten en partners – zowel bestaande als nieuwe - kunnen samenwerken, innoveren en nieuwe bedrijfswaarde kunnen genereren. Dit zegt Fernanda Catarino (foto), Head of Channel Europe bij Fujitsu.

Het platform zorgt volgens Catarino ervoor dat partners op nieuwe manieren met elkaar in contact komen. Van het promoten van eigen waardevolle oplossingen en innovaties tot het plaatsen van uitdagingen voor nieuwe partner-tot-partner samenwerkingsverbanden om nieuwe klantprojecten te realiseren. Al na de eerste lockdown begin 2020 was er sprake van meer samenwerking tussen partners om klanten te ontzorgen, onder andere rond business continuity, security, storage en datacenter. Fujitsu partners zijn door de coronacrises creatiever en weerbaarder geworden aldus Catarino.

Nu klanten gericht zijn op het realiseren van een digitale transformatie en tegelijkertijd proberen de groeiende complexiteit van hun IT-landschap bij te benen, worden de technologische oplossingen die nodig zijn om hun ambities waar te maken steeds complexer aldus Catarino. Fujitsu's Ecosystem Platform stimuleert het smeden van partner-tot-partner relaties en micro-allianties om complete oplossingen voor klanten samen te stellen en te leveren. Het bevordert innovatie en biedt toegang tot de ondersteuning die nodig is om nieuwe oplossingen op de markt te brengen, aldus Catarino.

Ecosysteem benutten

Het Fujitsu Ecosystem Platform is een gespecialiseerd samenwerkingsplatform waar de kwaliteiten van alle deelnemers worden benut. Degenen met speciale vaardigheden of uitvindingen kunnen partners vinden om hun ideeën tot leven te brengen, terwijl installateurs en ontwikkelaars een bijdrage kunnen leveren aan grotere projecten.

VAR's, leveranciers van clouddiensten en distributeurs kunnen het Fujitsu Ecosystem Platform gebruiken om hun diensten uit te breiden naar nieuwe regio's of branches en nieuwe samenwerkingsverbanden aan te gaan. Catarino: "Bestaande programma's worden minder relevant voor het kanaal omdat ze nieuwe en ontwikkelende partners niet motiveren om toegang te krijgen tot hoogwaardige, complexere klantprojecten. Het Fujitsu SELECT-partnerprogramma en ons nieuwe Ecosystem Platform helpen de partners daarentegen om beter te voldoen aan de eisen van hun klanten op het gebied van data-driven transformatie. We merken dat Fujitsu partners innovatieve oplossingen willen leveren door middel van samenwerking.”

Betrokkenheid

Het Fujitsu Ecosystem Platform biedt verschillende niveaus van betrokkenheid voor partners. De kern is een lead-generation platform om nieuwe partner-tot-partner relaties op te bouwen. Dit maakt het voor SELECT-partners gemakkelijker om ‘soortgenoten’ te herkennen. Op basis van competenties die zij nodig hebben om uit te breiden gaan ze op zoek naar de meest geschikte partner. Zowel klanten als partners kunnen nieuwe projecten delen door het plaatsen van "uitdagingen" en kunnen op zoek gaan naar potentiële medewerkers met behulp van filters zoals geografie, sector of technische expertise.

Een ander krachtig kenmerk van het Ecosystem Platform is de manier waarop partners oplossingen beschikbaar kunnen stellen voor de doorverkoop - bijvoorbeeld specifieke verticale software in combinatie met Fujitsu-hardware. Zo kunnen partners het bereik van hun IP vergroten en geeft het andere partners gemakkelijk toegang tot nieuwe, onderscheidende oplossingen.

Human Centric Experience Design (HxD)

Voor partners die een idee hebben voor een nieuwe innovatieve dienst maar dit niet op eigen kracht op de markt kunnen brengen, helpt het Fujitsu Ecosystem Platform een samenwerkingspartner te vinden aldus Catarino. “Zo kunnen partners deelnemen aan co-creatie sessies die zijn gebaseerd op Fujitsu’s Human Centric Experience Design (HxD) aanpak.”

Partners hebben hier toegang tot de Ecosystem Hub.

Terug naar nieuws overzicht
Hardware