Witold Kepinski - 07 januari 2021

IBM vereenvoudigt structuur van sales teams

IBM vereenvoudigt structuur van sales teams image

Volgens de Wall Street Journal verdeelt IBM niet langer zijn klanten in vijftig segmenten, maar voortaan in twee groepen. De nieuwe verkoopstructuur zou het gemakkelijker moeten maken om zaken te doen met IBM, zegt Bridget van Kralingen, senior vice president global markets, tegen de krant. De wijzigingen zijn ook bedoeld om te helpen profiteren van de hybride cloudactiviteiten.

De eerste groep zijn wereldwijde klanten die op zoek zijn naar een geïntegreerde reeks IBM-producten en -diensten. Deze groep zal ongeveer 500 klanten hebben. IBM biedt deze klanten IT- en zakelijke experts die werken met hybride cloud omgevingen.

Het tweede segment omvat klanten die op zoek zijn naar specifieke producten of diensten van IBM. In de toekomst zullen deze bedrijven worden opgevangen door medewerkers die gespecialiseerd zijn in de betreffende technologie of dienst.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!