Redactie - 20 januari 2021

Lars Lehne aangesteld als Group CEO van Incubeta

Lars Lehne aangesteld als Group CEO van Incubeta image

Lars Lehne wordt Group CEO van Incubeta, de onafhankelijke digitale marketing service groep, die ook een vestiging in Nederland heeft. Lehne, die hiervoor CEO was van SYZYGY AG, neemt het stokje over van oprichter Alan Lipschitz, wiens bedrijf Interface IncuBeta Holdings in 2011 middels een omgekeerde overname inlijfde. Alan wordt voorzitter van de Raad van Bestuur van Incubeta.

Lars brengt 30 jaar aan industrie-ervaring op het gebied digitale marketing mee. De afgelopen 4 jaar was hij Global CEO bij SYZYGY, onderdeel van WPP. Daarvoor was hij bij Google 7 jaar Country Director Agency DACH (Deutschland, Österreich, Schweiz), waarmee hij de weg plaveide voor een verviervoudiging van de inkomsten van de tech-gigant in Duitsland. Ook heeft hij senior managementposities bekleed bij mediabureaus als Maxus, GroupM, Carat en MEC.

Naast zijn huidige rol als Group CEO van Incubeta is Lars Lid van de Raad van Advies van search tech-bedrijf Yext uit New York en betterplace.org, een Berlijnse NGO. Bovendien is hij investeerder in autoverzekeraar CLAIMINI GmbH. Als Group CEO zal Lars de positionering en groei van het bedrijf leiden, inclusief de activiteiten in Noord-Amerika, evenals de bedrijfsstrategie aansturen en groep wereldwijd verder verenigen.

Incubeta is actief in 14 landen met kantoren in steden als Londen, New York, Los Angeles, Madrid, Sydney, Kaapstad en Den Haag. In 2013 werd het zeer succesvolle internationale Net Media Planet (NMPi) overgenomen, wat voor een aanzienlijke groei zorgde voor Incubeta aangezien het zijn advertentie-aanbod verruimde. De daaropvolgende overname in 2016 van de vooruitstrevende Nederlandse marketingtechnologie-specialist DQ&A heeft de geografische én product-groei van het bedrijf verder vergroot. Dit werd gevolgd door de overname van de toonaangevende Amerikaanse creatieve specialist, Joystick, in 2018. Door deze fusies biedt Incubeta klanten een volledige reeks unieke diensten die Media, Technologie en Creative met elkaar verbinden.

In de afgelopen 12 maanden heeft Incubeta verschillende nieuwe innovatieve platformen gelanceerd. Dit omvatte de Seamless-technologie, waaronder Seamless Search – dat de incrementele (toekomstige) opbrengst van betaalde en organische SEO-zoekwoorden meet – en Seamless Creative – dat media- en creatieve activiteiten op elkaar afstemt. Het bedrijf heeft ook een reeks nieuwe benoemingen gedaan, waaronder de senior aanstelling van John Cawdery als CEO van de VS.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!