Tessa de Vor wordt managing director van Adapt Analytics

Tessa de Vor

25-01-2021 | door: Redactie

Tessa de Vor wordt managing director van Adapt Analytics

Per 1 januari is Tessa de Vor gestart als de nieuwe Managing Director van Adapt Analytics. Met deze stap volgt zij Andry Klumpert op, die de organisatie de afgelopen anderhalf jaar heeft geleid. Tessa is sinds 2017 werkzaam bij Adapt Analytics en heeft in deze nieuwe functie de verantwoordelijkheid om verder vorm te geven aan de groei van Adapt Analytics.

Adapt Analytics is een organisatie die zich graag in alle bescheidenheid uitroept tot het leukste databedrijf van Nederland. Vier jaar na oprichting van Adapt door Clemens Huis in ’t Veld en Niels Huismans is Adapt Analytics als onderdeel daarvan gegroeid van startup naar scale-up. En bij een scale-up horen grootse plannen. Plannen waar Tessa met enthousiasme haar tanden inzet. “Wat is de wereld in het afgelopen jaar veranderd! En wat brengt dit een hoop kansen met zich mee voor Adapt Analytics” aldus Tessa.

Openheid, verandering en aanpassing
Tessa is al sinds 2017 werkzaam bij Adapt. In de afgelopen jaren was zij als BI Business Analist en Product Owner actief bij klanten als Bovemij, Stichting BKR en RIBW Arnhem & Veluwe Vallei. “Openheid, verandering en aanpassing. Dat zijn begrippen die Adapt kenmerken, maar ook mijzelf typeren”, aldus Tessa. “Verandering, liefst zo complex mogelijk, vind ik bijzonder interessant. Ik heb verandering nodig om geprikkeld te blijven en deze nieuwe stap is wederom een enorme prikkeling.”

Verborgen waarde in data
Door de COVID-19 pandemie zijn bijna alle organisaties aan de slag gegaan met digitalisering of hebben dit proces versneld. En waar wordt gedigitaliseerd ontstaat data. Data waar volgens Tessa veel waarde in verborgen zit: “inzichten over wensen, behoeften en gedrag van klanten en leveranciers, waar de beste marges worden behaald of welke indicatoren groei voorspellen. Maar voordat deze data daadwerkelijk omgezet kan worden in waarde, moet eerst het één en ander gebeuren. En daar is Adapt ontzettend goed in: discover your unknowns.”

Employee intimacy staat voorop
In haar nieuwe functie erkent Tessa meer dan ooit de waarde van haar collega’s: “Ik mag dan weliswaar aan het roer staan, maar dat is enkel en alleen om de grote lijnen te bepalen. De echte kracht van de organisatie zit in de mensen, hun ideeën en ambities. Zij creëren waarde. Ons belangrijkste doel is altijd: tevreden medewerkers en een sfeer die je uitdaagt om constant te blijven leren en door te ontwikkelen. Zo lang dat doel op nummer 1 staat, ben ik ervan overtuigd dat we altijd waarde toevoegen voor onze klanten. Onze customer intimacy begint dus bij employee intimacy. We maken geld en tijd vrij voor ieders professionele ontwikkeling, of dat nu een opleiding is of het ontwikkelen van nieuwe toepassingen binnen onze R&D omgeving. Ik zie het als een uitdaging om iedereen binnen Adapt Analytics in staat te stellen het beste uit zichzelf te halen en samen op zoek te gaan naar Thought Leadership in de Analytics markt.”

Terug naar nieuws overzicht