Redactie - 28 januari 2021

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision image

TP Vision heeft er weer een uitstekend jaar vol bedrijfssuccessen op zitten in 2020. Het bedrijf, dat verantwoordelijk is voor design, ontwikkeling, fabricatie, sales en marketing van Philips TV & Sound-producten, scoorde op alle bedrijfsvlakken hoger dan het sectorgemiddelde. Dit maakte het bedrijf bekend tijdens een interactief online persevenement, samen met de aankondiging van nieuwe Philips TV & Sound-producten voor de eerste helft van 2021.

Na een succesvolle eerste online persconferentie in september 2020, maakten Kostas Vouzas (CEO) en Martijn Smelt (CMO TP Vision Europe) de succesvolle bedrijfsresultaten digitaal bekend aan meer dan 1.500 aanwezigen tijdens JOLE, het ‘January Online Launch Event’ van TP Vision. In 2020 is structurele groei en omzet geboekt; bijgaand een korte samenvatting van de belangrijkste informatie:

Vergelijking in sales tussen 2020 en 2019:

Gecombineerde groei van 9% voor Philips TV & Sound
Stijging van 20% in verkoop OLED TV-sets, met OLED+ premium als grote voorloper
Stijging van 300% in verkoop van het OLED-segment
Stijging van 80% in verkoop van de TV Performance Series
In de afgelopen vijf jaar is de verkoop van Philips TV met 40% gestegen
Het recent gelanceerde Philips Sound-merk boekte een verdubbeling in sales in 2020 - met een aangekondigde nieuwe lijn van exclusieve sportkoptelefoons in 2021
Excellente resultaten door de focus op een nieuwe digitale strategie; grote toename in online aanwezigheid van het merk en verdubbeling van traffic naar retailpartners van TP Vision
Meer dan 140 Europese awards voor de Philips TV & Sound-producten; 100 voor tv en 40 voor sound
Terug aan de top van premium beeld en design

TP Vision is verantwoordelijk voor Philips-branded tv-sets (in Europa, Rusland, het Midden-Oosten, Zuid-Amerika, India en geselecteerde landen in Azië/Pacific) en, recent ook, voor Philips-branded audioproducten voor consumenten (wereldwijd). Dit gebeurt onder een trademark licentie van Koninklijke Philips NV. Het hoofdkantoor van TP Vision bevindt zich in Amsterdam.

In de laatste acht jaar onder TP Vision is er structureel in Philips TV geïnvesteerd, waardoor het merk zich weer volledig aan de top bevindt op het gebied van beeld- en audiokwaliteit, innovatie en design. Zo is TP Vision een voorloper met zowel de OLED tv-technologie als de in-house ontwikkeling van een P5 processor (nu ook met AI-technologie).

De hoge beeldkwaliteit is een van de sleutelredenen achter de consistente groei in verkoop en marktaandeel in de premium tv-sector. Niet voor niets is de verkoop van OLED-sets opnieuw met 20% gegroeid in 2020. Vandaag is tevens een nieuw en verbeterd OLED806 model aangekondigd, dat bovendien ook in 48” en, voor het eerst, in 77” verkrijgbaar zal zijn.

De OLED+-producten gaan daarin nog een stapje verder, met een unieke combinatie van een award-winnende P5 AI-processor en de ongeëvenaarde sound van Bowers & Wilkins. De betreffende OLED+-range zag een toename in sales van 300% de afgelopen jaren.

Net zo succesvol in middensegment

Ook in de lagere segmenten doet Philips TV het uitstekend, met name door de introductie van de populaire Performance Series. Deze serie werd gelanceerd om consumenten een kwalitatief en betaalbaar alternatief te bieden: een tv-set met de kwaliteit van een premium model - inclusief Ambilight - voor een concurrerende prijs. De Performance Series doet zijn merkbelofte eer aan met een toename in sales van 80% in 2020 en blijft na een verdubbeling in sales in de afgelopen twee jaar ‘The one to watch’.

Premium koptelefoons, ook voor sport

Voor het Philips Sound-merk is er een vergelijkbare focus op hoogstaande kwaliteit doorgevoerd. In 2020 werden de premium koptelefoons en soundbars van Philips Fidelio opnieuw geïntroduceerd. Dit had een indrukwekkende verkoopverdubbeling tot gevolg in 2020.

In 2021 staan meer Fidelio-productlanceringen gepland. Daarnaast heeft TP Vision bekendgemaakt dat het zich gaat richten op de populaire en groeiende markt voor sportkoptelefoons, met onder andere een nieuwe sportrange die in de eerste helft van 2021 zal worden uitgebracht.

TP Vision blijft investeren in Philips TV & Sound, met een sterke focus op het verbreden van het premium aanbod. Daarmee hoopt en verwacht het bedrijf de versnelde digitalisering binnen de merken én de sterke partnerships met retail in stand te houden.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!