Redactie - 04 februari 2021

Van inkooporganisatie naar advies- en serviceplatform

Van inkooporganisatie naar advies- en serviceplatform image

Ineens werden we allemaal verrast door Covid-19. Hiermee veranderde ook de behoefte van onze leden en klanten. Na onderzoek bij onze leden en klanten hebben we de koers aangescherpt en is TGG is niet langer een inkooporganisatie, maar een advies- en serviceplatform.

Ontzorgen is hierin het keywoord. In de eerste fase van de pandemie zijn we een onderzoek gestart bij onze ICT- en telecomgebruikers. De  uitkomst: een toenemende behoefte aan services en ontzorging op alle mogelijke aspecten van ICT en telecom. En ook onze solutionpartners hebben we gevraagd met wélke dienstverlening zij onze leden en gebruikers zouden kunnen ontzorgen. Nu  kunnen we vraag en aanbod aan elkaar koppelen om marktimperfecties op te lossen.

Complementaire  twee-eenheid

Onze dienstverlening focust zich op de continuering van de digitale bereikbaarheid en weerbaarheid. Producten en diensten met betrekking tot de digitale infrastructuur komen beschikbaar voor onze leden en gebruikers. In afstemming met bedrijfsleven, onderwijs en overheid, gaat TGG nu aan de  slag voor een duurzaam concept.

Dit triple helix-model passen we ook toe in de business via TGG. BTG met haar historie van 34 jaar is het inhoudelijke fundament waarop TGG stevig staat verankerd. BTG is content-gedreven en TGG is service-gedreven. Een relevante, complementaire twee-eenheid.

Snel en adequaat

De BTG-leden (ook klanten van TGG) verankeren zich in de BTG Expertgroepen, variërend van expertgroepen met inhoudelijke thema’s zoals indoordekking, circulaire economie, smart society, mission critical en business critical, tot expertgroepen met technisch georiënteerde thema’s zoals AI, IoT, cybersecurity en 5G. Vanuit deze Expertgroepen wordt business ontwikkeld waar de leden en gebruikers behoefte aan hebben. Via TGG worden producten en diensten ontwikkeld, gebaseerd op de inhoudelijke thema’s van BTG. Door deze koerswijziging kan ook TGG snel en adequaat inspelen op de behoefte van de markt.

Samen kom je verder

In deze hectische tijden is het zaak dat je oplossingen levert die waarde toevoegen voor de klant. Het is vanzelfsprekend dat TGG de bewezen succesvolle dienstverlening blijft voortzetten  aan onze leden en klanten. TGG doet dit niet alleen, maar in samenwerking met solutionpartners die alle markten bedienen. We blijven de dialoog zoeken met de markt en de behoeften peilen. Conform het credo: alleen ga je sneller, maar samen kom je verder, geeft TGG vorm aan het serviceplatform.

Over TGG

TGG levert al 24 jaar op verzoek van de markt een duurzame dienstverlening van Telecom Expense Management (TEM). Ook heeft TGG in zijn portefeuille SMS-diensten en kunnen BTG-leden hoge kortingen krijgen bij het kopen van devices en het aangaan van diverse andere diensten van en bij TGG. 

Door: Petra Claessen, CEO BTG/TGG

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!