Salesforce vernieuwt Sales Cloud

27-03-2021 | door: Witold Kepinski

Salesforce vernieuwt Sales Cloud

Salesforce, speler op het gebied van CRM, introduceert de volgende generatie van Sales Cloud; nieuwe technologie voor de ‘digital first’ verkoopwereld. De volledig nieuwe Sales Cloud 360 is het complete groeiplatform voor de wereld van digitale sales. Met flexibele technologie waarop zowel grote als kleine bedrijven kunnen vertrouwen om hun omzet te verhogen en hun productiviteit te stimuleren.

61% van de salesmensen gelooft dat hun taken sinds de uitbraak van COVID-19 helemaal veranderd zijn. Zelfs wanneer ze uiteindelijk naar kantoor mogen terugkeren en weer onderweg zullen zijn, verwacht 51% dat ze minder vaak zullen reizen dan voor de pandemie. Minder dan de helft denkt dat ze terug naar kantoor zullen gaan.

Nu het optimisme groter is dan ooit en CEO’s in 2021 een groei verwachten, moeten bedrijven snel zorgen voor nieuwe salesprocessen en technologie waarmee ze in een competitief landschap toonaangevend kunnen blijven. Voor salesorganisaties wacht de moeilijke taak om de gezondheid van het bedrijf te meten, terwijl er nog helemaal geen baseline, benchmark of vergelijking op jaarbasis bestaat om hun prestaties tegen af te zetten.

“22 jaar geleden heeft Salesforce het draaiboek voor sales geschreven en vandaag zijn we het aan het herschrijven voor een digitale wereld”, zegt Warren Wick, Chief Revenue Officer, Sales Cloud. “Het afgelopen jaar hebben we meer dan zes miljoen telefoongesprekken met klanten gehad om te begrijpen wat ze nodig hebben om succesvol te blijven en te voldoen aan de groeiende noodzaak om te digitaliseren. We hebben Sales Cloud aangepast om iedere onderneming te ondersteunen bij het uittekenen van de digitale saleservaring, van leads tot coaching en het verwerken van inkomsten.”

Salesteams moeten virtuele interacties combineren met persoonlijke ontmoetingen, processen efficiënter inrichten en nieuwe selfservice verkoopervaringen bieden om aan de verwachtingen van klanten te voldoen.

“We zijn toegewijd om organisaties te helpen hun gegevens te mobiliseren om beter aan hun zakelijke en klantbehoeften te voldoen. De Sales Cloud, evenals ons partnerschip met Salesforce, helpen ons onze partnercommunity naadloos te activeren en het klanttraject beter te visualiseren, zodat klanten sneller gebruik kunnen maken van de krachtige datanetwerkeffecten van Snowflake's Data Cloud", aldus Rens Koopman, Regional Director Benelux bij Snowflake.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

sales, Cloud
Cloud