Witold Kepinski - 29 maart 2021

HYPE Innovation en INNOSPOT bundelen krachten

HYPE Innovation en INNOSPOT bundelen krachten image

HYPE, een van 's werelds toonaangevende leveranciers van innovatie & idee management oplossingen, heeft INNOSPOT, een state-of-the-art, AI-gebaseerd start-up scouting platform overgenomen. Beide teams zijn zeer enthousiast over de combinatie, die klanten in staat zal stellen om niet alleen hun interne innovatieprocessen te beheren, maar ook over de grenzen van de eigen organisatie heen te kijken en toekomstige leiders & opkomende nieuwe technologieën te identificeren.

Opgericht in 2017 en met hoofdkantoor in München, heeft INNOSPOT zich snel ontwikkeld tot een van de belangrijkste start-up discovery platforms wereldwijd. Gebaseerd op een state-of-the-art, AI-gedreven scraping- en interpretatiesysteem, bestrijkt het platform nu ongeveer 550.000 actieve bedrijven en identificeert het gemiddeld zo'n 4.000 nieuwe start-ups per week. De start-up profielen worden vervolgens verrijkt met informatie van hun websites en een overvloed aan publieke & externe gegevensbronnen. Met behulp van een dynamische zoekmachine kunnen gebruikers een verscheidenheid aan onderwerpen verkennen en specifieke oplossingen vinden van opkomende concurrenten of potentiële nieuwe partners. Naast zijn start-up discovery platform, biedt INNOSPOT ook individuele start-up scouting diensten aan klanten. Het bedrijf bedient momenteel een divers Tier-1 klantenbestand in verschillende sectoren, zoals Allianz, Beiersdorf, Siemens Healthineers, Audi en Linde.

Door de steeds kortere levenscycli van producten en de snel toenemende globalisering van toeleveringsketens, gaan steeds meer bedrijven internationaal op zoek naar nieuwe technologieën die ze zelf niet in huis hebben. INNOSPOT's uitgebreide database en dynamische zoekmachine biedt bedrijven een kostenefficiënte manier om de wereldmarkt af te tasten naar veelbelovende nieuwe partners. De zoekresultaten bieden een gebruiksvriendelijk overzicht in een reeks onderwerpen en sub-segmenten, bijvoorbeeld op het gebied van gezondheidszorg, voeding, cybersecurity, AI, sensoring, 3D-printing, batterijen, blockchain, en nog veel meer.

Zowel HYPE en INNOSPOT als de meerderheidsaandeelhouder Main Capital zijn zeer enthousiast over de combinatie. Het platform van INNOSPOT biedt een natuurlijke uitbreiding op HYPE's innovatie management platform - in het bijzonder zien we een sterke fit met HYPE's Partnering oplossing, een cloud-gebaseerde partner relatie tool. Het vroegtijdig scouten van de beste potentiële partners in bepaalde segmenten - vóór je concurrenten - biedt een pragmatische manier om echte waarde toe te voegen aan klanten. Natuurlijk zullen INNOSPOT-klanten nog steeds de mogelijkheid hebben om het platform stand-alone te gebruiken.

INNOSPOT markeert de derde strategische overname door HYPE na de combinatie met HLP in december 2020 en Viima eerder in maart 2021. Met bijna 20 miljoen euro aan inkomsten en een team van 170+ medewerkers heeft de HYPE Groep de afgelopen maanden een sterke groei doorgemaakt. Alle managers zijn nog steeds aan boord en zijn gezamenlijk aandeelhouder van de HYPE Group en werken actief samen om het best mogelijke, moderne, cloud-gebaseerde innovatie-ecosysteem voor klanten te creëren.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!