Wouter Hoeffnagel - 29 maart 2021

Transfer Solutions en De Alliantie gaan samenwerking aan

Transfer Solutions en De Alliantie gaan samenwerking aan image

De Alliantie is een van de grotere woningbouwverenigingen in Nederland. Deze woningcorporatie werkt aan een ambitieus programma om wendbaarder te zijn en snel en goed op wijzigende omstandigheden in te kunnen spelen. Om dit te realiseren wordt onder andere het applicatielandschap met alle kernpakketten, het mijn-omgeving portaal voor huurders en de klantenservice gemoderniseerd. OutSystems wordt gebruikt als de presentatielaag in het nieuwe landschap.

De afgelopen maanden heeft IT-specialist Transfer Solutions uit Leerdam gewerkt aan het omzetten van het huidige ‘mijn-alliantie’ portaal naar een nieuwe versie in OutSystems. Begin januari is dit onderdeel met succes in productie genomen. In eerste instantie is de functionaliteit niet gewijzigd, maar heeft het geheel een frisse look gekregen en een betere gebruikersvriendelijkheid. In dit nieuwe portaal kunnen de huidige klantreizen langzaamaan worden vervangen door nieuwe en verbeterde processen. De reis die de eindgebruikers maken wordt nauwkeurig in kaart gebracht en waar mogelijk verbeterd.

Nieuwe klantreizen

Met de openstelling is ook een van de nieuwe klantreizen ‘MijnBuurt’ geactiveerd. Deze klantreis is een voorbeeld van samenwerking tussen Outsystems kennis en kennis van Dynamic Case Management van Be Informed. Hiervoor moest de leverancier van het pakket de bestaande berichtenstructuur laten aansluiten op OutSystems. Een architect van Transfer Solutions werkte hieraan samen met de architect van de leverancier. Ook is een volledig geautomatiseerde CI/CD straat opgezet.

“De Alliantie heeft een visie ontwikkeld op hoe we ook op lange termijn een flexibele en wendbare organisatie kunnen zijn. Met de vervanging van ons applicatielandschap kiezen we voor applicaties waar we zelf onze kennis in ontwikkelen en daardoor snel en efficiënt kunnen reageren op ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie. We plaatsen onze huurders centraal en ontwikkelen klantreizen om onze dienstverlening zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de wensen van de huurders. Outsystems speelt daar een grote rol in als partner om op de communicatielaag de informatie gebruikersvriendelijk te tonen. Outsystems stelt ons ook in staat om snel aan te kunnen passen als de situatie daar om vraagt”, aldus Jacqueline Tan, hoofd ICT bij de Alliantie.

De volgende stap wordt gezet met het opzetten van een medewerkersportaal, de klantreizen mijnWoning en mijnIncasso en het vervangen van de huidige native apps door een versie in OutSystems.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!