Witold Kepinski - 01 april 2021

Hitachi koopt digital engineering specialist GlobalLogic

Hitachi koopt digital engineering specialist GlobalLogic image

Hitachi heeft aangekondigd dat het GlobalLogic voor 9,6 miljard dollar zal overnemen. een specialist voor digitale engineeringdiensten. De overname is gebaseerd op de definitieve overeenkomst tussen Hitachi Global Digital Holdings Corporation ("HGDH"), een Amerikaanse dochteronderneming, een SPC opgericht door HGDH voor de overname en GlobalLogic Worldwide Holdings, Inc., het moederbedrijf van GlobalLogic. De transactie is onderworpen aan de gebruikelijke voorwaarden en goedkeuringen van regelgevende instanties en zal naar verwachting eind juli 2021 worden afgerond.

Door de overname verwacht Hitachi de toevoeging van GlobalLogic's geavanceerde digitale engineeringcapaciteiten en zijn solide klantenbestand, waaronder grote technologiebedrijven, om de digitale portfolio van "Lumada" te versterken. Lumada is de naam van Hitachi's geavanceerde digitale oplossingen en diensten om data om te zetten in inzichten die de digitale transformatie van sociale infrastructuur stimuleren.

De overname moet synergieën creëren tussen de vijf sectoren van Hitachi - IT, energie, industrie, mobiliteit en smart life - en automotive systems-business (Hitachi Astemo) door de geavanceerde digitale transformatie van sociale infrastructuur zoals spoorwegen, energie en gezondheidszorg op wereldschaal te versnellen.

GlobalLogic, met hoofdkantoor in Silicon Valley, is een bedrijf in de snelgroeiende markt voor digitale engineeringdiensten. Met meer dan 20.000 professionals in 14 landen beheert GlobalLogic ontwerpstudio's en centra voor softwareproducten over de hele wereld.

GlobalLogic beschikt over diepgaande "chip-to-cloud", geavanceerde technologie voor softwareproductontwikkeling, ervaring met ontwerpvaardigheden en expertise in de verticale industrie. Door deze mogelijkheden te combineren, helpt GlobalLogic klanten bij het genereren van nieuwe inkomstenstromen en incrementele waarde voor hun klanten door het ontwerpen en ontwikkelen van innovatieve software voor producten, platforms en digitale ervaringen. Het bedrijf heeft een solide klantenbestand met meer dan 400 klanten, bestaande uit marktleiders en grote merken in sleutelsectoren zoals communicatie, financiële dienstverlening, automotive, gezondheidszorg en biowetenschappen, technologie, media en entertainment, en productie.

 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!