Redactie - 20 april 2021

Chargebee krijgt flinke kapitaalinjectie

Chargebee krijgt flinke kapitaalinjectie image

Chargebee, speler op het gebied van terugkerende facturering en SaaS abonnementenbeheer, heeft in een nieuwe financieringsronde ruim 100 miljoen euro aan nieuw kapitaal opgehaald, mede geleid door nieuwe investeerder Sapphire Ventures en bestaande investeerders Tiger Global en Insight Venture Partners, samen met deelname van tevens bestaande investeerder; Steadview Capital.

Met het nieuw kapitaal kan Chargebee zijn aanwezigheid globaal uitbreiden en verder bijdragen aan het al bestaande internationale netwerk. Chargebee wordt nu gewaardeerd op € 1,2 miljard, een drievoudige groei in waarde in minder dan 6 maanden.

Chargebee heeft een uitgebreid klantenportfolio opgebouwd met merken als Okta, Freshworks, Calendly, Study.com en duizenden andere snelgroeiende bedrijven die abonnementsservices bieden.

Naast het genereren van een belangrijke inkomstenbron voor de duizenden bedrijven die abonnementsservices bieden, is de snelle groei van Chargebee verder gestimuleerd door de mogelijkheid snel resultaten te behalen en te investeren in de langetermijngroei van klanten. Het platform van Chargebee is eenvoudig te implementeren; het onboarden kan in minder dan tien dagen worden voltooid - zelfs voor de grotere internationale bedrijven.

De pandemie in 2020 heeft de al groeiende wereldwijde verschuiving naar SaaS- en op abonnement gebaseerde bedrijfsmodellen versneld, waarbinnen een samengestelde jaarlijkse groei (CAGR) van maar liefst 17,5% wordt verwacht in de komende vijf jaar.

Recentelijk heeft het bedrijf nieuwe mogelijkheden zoals usage-based facturering uitgebracht, een nieuw datacenter in Europa en staat het daarnaast consequent op de eerste plaats op beoordelingssites van financiële producten, zoals G2.

“Bedrijven moeten tegenwoordig op elk moment kunnen reageren op constant veranderende klantbehoeften, nalevingsvereisten en marktdruk. Meer dan ooit zullen bedrijven hun abonnementsservice nodig hebben om de betrouwbare inkomstenstroom te zijn waarmee ze snel kunnen opschalen’’, aldus Krish Subramanian, medeoprichter en CEO van Chargebee. "Chargebee wil vooraan staan in de verschuiving naar een wereld waarin de abonnementservice als bedrijfsmodel centraal staat, door onze klanten te helpen snel waarde te creëren en een partner te zijn in hun groeitraject voor lange termijn."

Chargebee heeft een uitgebreid klantenportfolio opgebouwd met merken als Okta, Freshworks, Calendly, Study.com en duizenden andere snelgroeiende bedrijven die abonnementsservices bieden. Deze bedrijven zijn verspreid over verticale en horizontale bedrijfstakken, van SaaS tot D2C Ecommerce, OTT Streaming, E-learning etc., in meer dan 60 landen, aangeboden aan klanten over de hele wereld. Met het nieuwe kapitaal is Chargebee van plan verder te investeren in hun platform en bedrijven te helpen hun activiteiten op het gebied van facturering en abonnementenbeheer naadloos op te schalen, van de start van een bedrijf, tot aan de eerste beursgang. Het bedrijf kondigt ook aan dat het meer gaat investeren in zijn wereldwijde expansie en belangrijkste partners.

De bedrijfsgroei is ook zichtbaar in de bedrijfstop; Champions of Change. De virtuele top zal in omvang verdubbelen sinds het vorige evenement in oktober 2020, met deelname van 6000 bedrijfsleiders. De Champions of Change-top, die gepland staat op 19 en 20 mei, brengt leiders en opkomende innovators in de industrie van abonnementen bijeen voor een gemeenschappelijk platform.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!