Digital fulfillment provider Blue Yonder onderdeel van Panasonic

26-04-2021 | door: Wouter Hoeffnagel

Digital fulfillment provider Blue Yonder onderdeel van Panasonic

Panasonic neemt Blue Yonder over, een end-to-end digital fulfillment platform provider. Panasonic had al langer een belang van 20% in Blue Yonder, maar koopt nu ook de overige 80% van de aandelen. De waarde van Blue Yonder wordt geschat op 8,5 miljard dollar.

Blue Yonder levert via zijn platform Luminate oplossingen voor het plannen en automatiseren van supply chains en e-commerce. Onder meer 7-Eleven, Asda, Avon en Best Buy zijn klant bij het bedrijf. Panasonic en Blue Yonder zien de vraag nar intelligente en autonome supply chains sterk stijgen. Dit komt niet alleen door COVID-19, maar ook de groeiende populariteit van e-commerce.

Toegevoegde waarde vergroten

Panasonic wil met behulp van Blue Yonder de frontline-operaties van klanten beter ondersteunen. Met behulp van AI en machine learning wil het bedrijf verspilling in leveranciersketen tegengaan en de bedrijfsvoering verbeteren. Door de expertise van Panasonic op het gebied van industriële technieken, Internet of Things en edge technologie te combineren met de AI- en ML-gedreven supply chain en commerce-oplossingen van Blue Yonder willen de partijen de toegevoegde waarde van het Luminate platform vergroten.

De organisaties zijn sinds januari 2019 partner en richtte in november 2019 een joint venture op in Japan. Panasonic heeft sinds juli 2020 een belang van 20% in Blue Yonder.

Terug naar nieuws overzicht