KPN boekt minder omzet en meer winst in eerste kwartaal 2021

Joost Farwerck, CEO KPN

30-04-2021 | door: Witold Kepinski

KPN boekt minder omzet en meer winst in eerste kwartaal 2021

KPN zag zijn omzet in het eerste kwartaal 2021 met 2,9 procent dalen naar 1,29 miljard euro. De nettowinst steeg met 18 procent naar 141 miljoen euro.

Joost Farwerck (foto), ceo van KPN, zegt over de resultaten: “In het eerste kwartaal van onze vernieuwde strategie zagen we bemoedigende ontwikkelingen in het klantenbestand van onze mass-marketsegmenten. Glasvezel zorgde voor groei in het aantal huishoudens dat vaste en mobiele diensten bij KPN combineert en ook was er groei van het aantal mobiele- en breedbandklanten in het MKB-segment en bij Wholesale. Samen met de gunstige onderliggende ARPA- en ARPU-trends sterkt dit ons vertrouwen dat we onze ambitie zullen waarmaken, om tegen het einde van dit jaar de dienstenomzet in deze mass-market segmenten te laten groeien.

De investeringen die we doen in onze netwerken en diensten werpen hun vruchten af. We worden nu door alle toonaangevende onderzoeken erkend als het beste 5G-netwerk van het land. De strategische samenwerking met ABP markeert een belangrijke volgende stap in de versnelling van onze uitrol van glasvezel, die in 2026 zal leiden tot een bijna landelijke glasvezeldekking. Samen met 5G vormt ons ultramoderne glasvezelnetwerk het krachtigste netwerk dat Nederland tot ver in de 21ste eeuw zal ondersteunen.

Door de uitrol van glasvezel kunnen we ook ons kopernetwerk afbouwen, waardoor supersnel internet via glasvezel de standaard wordt. In zes pilotgebieden is dit al gebeurd en vanaf 2023 zullen we het kopernetwerk verder geleidelijk afbouwen en onze klanten upgraden naar het allerbeste netwerk. Glasvezel verbruikt veel minder energie, wat aanzienlijke kostenbesparingen zal opleveren.

Ik waardeer de veerkracht van onze mensen en hun toewijding om onze klanten altijd de beste ervaring te bieden. Ik ben er trots op dat onze prestaties en ambities op het gebied van duurzaamheid worden erkend en gewaardeerd door Nederlandse consumenten en dat KPN door de Sustainable Brand Index is uitgeroepen tot het meest duurzame Nederlandse telecommerk.”

Terug naar nieuws overzicht