Redactie - 12 mei 2021

IBM moderniseert PartnerWorld Ecosystem programma

IBM moderniseert PartnerWorld Ecosystem programma image

IBM heeft zijn PartnerWorld Ecosystem programma gemoderniseerd om partners te helpen digitale transformaties van klanten aan te pakken met hybride cloud en AI.

Dit melden David La Rose, General Manager van het IBM Partner Ecosystem, en Evaristus Mainsah, General Manager van het IBM Hybrid Cloud and Edge Ecosystem in een blog dat tijdens het IBM THINK online event is gepubliceerd:

Bij IBM weten we dat wanneer onze partners slagen, onze klanten dat ook doen. Daarom hebben we het afgelopen jaar, terwijl we onze bedrijfsstrategie hebben aangescherpt rond twee belangrijke krachten die verandering voor het bedrijfsleven stimuleren - open hybride cloud en AI - onze relatie met het ecosysteem verder ontwikkeld om onze partners meer kansen te bieden om gedeelde waarde te leveren aan klanten.

Het ecosysteem van IBM staat centraal in onze groeistrategie, dus we investeren 1 miljard dollar om partners en hun klanten te helpen de geschatte 1 biljoen dollar hybride cloudmarktkansen te benutten. We vereenvoudigen opdrachten, stroomlijnen go-to-market-strategieën en hebben gespecialiseerde Build- , Service- en Sell- tracks ontworpen met aanbiedingen op maat om de time-to-value te versnellen. Vandaag onthullen we ook nieuwe competenties, trainingen om marktleidende vaardigheden te leren en voordelen om partnersucces te cultiveren in een steeds competitievere markt.

Partner-expertise uitbreiden met nieuwe competenties, voordelen en vaardigheden
Naarmate het belang van het ecosysteem toeneemt bij het leveren van de waarde die klanten vragen, blijft het IBM PartnerWorld programma evolueren om partners van alle soorten en maten te verbinden met de technische, marketing- en verkoopmiddelen die ze nodig hebben om samen te creëren, meer overwinningen te behalen, betreed nieuwe markten en verhoog de omzet.

Vorig jaar hebben we bij IBM Think nieuwe Build- en Service-tracks onthuld, waaronder Partner Packages met middelen om partners te helpen bij het leren, ontwikkelen, testen en creëren van proof-of-concept om de implementatie en schaalbaarheid in de markt te versnellen. Sindsdien hebben meer dan 4.000 partners zich aangemeld om de pakketten te gebruiken.

Zoals analistenbureau IDC opmerkt: "De verdere evolutie van PartnerWorld in 2021 bouwt voort op de heruitvinding in 2020 en biedt partners meer diepgang om zich te differentiëren over de drie sporen van bouwen, onderhouden en verkopen. En het maakt het soort partnersucces mogelijk dat wordt belichaamd door de 2021-winnaars van de IBM Beacon Awards, Geography Excellence Awards en Business Unit Excellence Awards."

Daartoe omvatten de programma-updates het volgende:

De lancering van een nieuw competentiekader om partners in staat te stellen expertise, technische validatie en verkoopsucces aan te tonen op gespecialiseerde gebieden zoals hybride cloudinfrastructuur, automatisering en beveiliging. Gebaseerd op interne prestatiegegevens van IBM van 1Q2019-1Q2021, genereren IBM PartnerWorld-deelnemers die een of meer competenties verdienen gemiddeld 25x de IBM-omzet van partners die geen competentie hebben behaald. IBM-ecosysteempartner Tata Consultancy Services (TCS) heeft bijvoorbeeld al competenties verworven die hun betrokkenheid bij verschillende klanten hebben uitgebreid om hun applicaties in hybride cloudomgevingen te moderniseren.

Nieuwe voordelen , zoals klantencentra voor co-creatie, proof-of-concept-prikkels om co-innovatie te stimuleren, en messaging-acceleratieworkshops om partnerorganisaties te helpen bij het ontwikkelen van op maat gemaakte, kopergerichte berichtenplannen. In de loop van een acht uur durende workshop werken PartnerWorld-deelnemers aan de ontwikkeling van kernberichten die alle verkoop- en marketingmaterialen informeren en op elkaar afstemmen om het genereren van kansen voor hun gedefinieerde markt te maximaliseren.

Nieuwe vaardigheden die zijn afgestemd op het competentiekader en de functies, samen met technologie om IBM-training in de eigen leerbeheersystemen van partners te brengen, om de geloofwaardigheid van onze partners in de markt te helpen opbouwen. De leercatalogus van IBM is bijvoorbeeld opgenomen in het leerervaringsplatform van IBM-ecosysteempartner Capgemini, naast andere bronnen om een centrale, meer holistische kijk op training te geven.

Ons ecosysteem activeren om aan de behoeften van de klant te voldoen

Vandaag hebben we bij Think, waar we nu partners hebben geïntegreerd in elk aspect van onze vlaggenschipconferentie, de lancering aangekondigd van een aantal baanbrekende innovaties op het gebied van hybride cloud, automatisering en Watson AI. Deze omvatten IBM Automation Foundation, die de basis vormt voor IBM Cloud Paks for Automation, met ondersteuning van een ecosysteem van meer dan 30 partners zoals Confluent, HCL, Infosys, Intel, LTI, Sysdig, TCS, Tech Mahindra en Wipro die de waarde van IBM-automatiseringsoplossingen kunnen ontsluiten om de productiviteit voor klanten te versnellen.

Automatisering is het nieuwste voorbeeld van hoe IBM vertrouwt op zijn ecosysteem om innovatie en schaalvergroting te stimuleren, en waarom ecosysteempartners erop rekenen dat IBM de beste technologie op de markt brengt. Onlangs hebben we de algemene beschikbaarheid aangekondigd van IBM Cloud for Financial Services met ondersteuning voor Red Hat OpenShift en andere cloud-native services, ondersteund door een groeiend ecosysteem van meer dan 90 partners . Samen met een van die partners, EY, kondigen we vandaag een Center of Excellence aan dat nieuwe open hybride cloudoplossingen biedt gericht op naleving van regelgeving, digitaal vertrouwen en beveiliging om financiële dienstverleners te helpen de cloud op schaal te benutten.

Succes van partners stimuleren in open hybride cloud en AI met een uitgebreid fonds voor cloudbetrokkenheid

Een van de vele manieren waarop we ons ecosysteem ondersteunen, is IBM's Cloud Engagement Fund (CEF) , een investering in aanzienlijke technische middelen en cloudtegoeden voor partners om de workloads van klanten naar hybride cloudomgevingen te migreren. Tegenwoordig breiden we de beschikbaarheid van de fondsen uit naar alle typen partners, of ze nu voortbouwen op IBM-technologie, service verlenen of doorverkopen.

De samenwerking van IBM met Siemens Digital Industries Software illustreert slechts één manier waarop de CEF onze partners helpt opschalen. Via ons gezamenlijke initiatief zal Siemens de open hybride cloudbenadering van IBM toepassen, gebouwd op Red Hat OpenShift, om de implementatieflexibiliteit van MindSphere, de industriële IoT as a service-oplossing van Siemens, uit te breiden.

Door de kracht van ons partnerecosysteem, gecombineerd met een uitgebreid technologieportfolio met Red Hat OpenShift als kern, is IBM nog nooit zo goed in staat geweest om transformatieve veranderingen voor klanten te stimuleren, waardoor ze hun klanten kunnen moderniseren, voorspellen, automatiseren en beveiligen. kritieke technologie-infrastructuur en platforms. Wat onze partners van ons vragen, is simpel: laten we samen creëren wat de toekomst biedt.

David La Rose is de General Manager van het IBM Partner Ecosystem en Evaristus Mainsah is de General Manager van het IBM Hybrid Cloud and Edge Ecosystem.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!