T-Mobile Nederland groeit door

14-05-2021 | door: Witold Kepinski

T-Mobile Nederland groeit door

De totale omzet van T-Mobile Nederland is met 7,8 procent gegroeid in het eerste kwartaal van 2021. Ondanks de impact van Covid-19 en toenemende concurrentie groeide het aantal mobiele klanten met 12.000 en het aantal vaste klanten met 11.000. T-Mobile gaat glasvezelinternet met een hoge snelheid in overwegend stedelijke gebieden aanbieden met haar nieuwe partner Open Dutch Fiber, die een nieuw glasvezelnetwerk gaat bouwen voor 1 miljoen huishoudens. In de komende vijf jaar krijgen deze 1 miljoen huishoudens toegang tot supersnel glasvezelinternet tegen een zeer aantrekkelijk tarief. Op deze manier levert T-Mobile een substantiële bijdrage aan de verdere digitalisering van Nederland.

Q1 2021 laat een stijgende groei zien in omzet, aantal klanten en EBITDA van kwartaal op kwartaal:

Q1 netto groei met +12.000 mobiele en +11.000 vaste klanten;
Totale omzet Q1 van € 513 miljoen, jaar-over-jaar groei van +7,8%;
Jaar-over-jaar EBITDA na lease aanpassing* € 151 miljoen, een groei van +11,0%
Simpel is met succes geïntegreerd in de T-Mobile-familie met behoud van commercieel momentum;
T-Mobile gaat een samenwerking aan met Open Dutch Fiber, dat glasvezel gaat uitrollen naar 1 miljoen huishoudens.

Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland: “Ik ben heel trots dat wij deze resultaten hebben bereikt. Door de verlengde lockdown waren onze winkels gesloten, wat de groei van ons klantenbestand beperkte. Desalniettemin, groeiden we voor het 23ste opeenvolgende kwartaal. Het getuigt van een grote betrokkenheid van onze medewerkers. Ook werkend vanuit huis, behalen ze geweldige resultaten.”

In het afgelopen 1,5 jaar heeft T-Mobile, samen met Primevest Capital Partners, de aanleg van glasvezel aangekondigd voor 130.000 huishoudens in Den Haag, Eindhoven en Rotterdam. Hiervan is inmiddels meer dan de helft gerealiseerd. In april 2021 hebben T-Mobile en Open Dutch Fiber (een initiatief van KKR en DTCP) een overeenkomst getekend voor een vertienvoudiging van deze initiële uitrol, waarmee de digitalisering van Nederland een flinke impuls krijgt.

Søren Abildgaard: “We bieden supersnel internet tegen betaalbare prijzen zo snel mogelijk aan in zoveel mogelijk steden. We pleiten voor een open access model met redelijke tarieven dat dit voor iedereen mogelijk maakt. We blijven andere eigenaren van glasvezelnetwerken aanmoedigen om dit model te omarmen. Open Dutch Fiber geeft het goede voorbeeld! Ondertussen blijven we ook de mobiele markt uitdagen. Meer dan 6,8 miljoen mobiele klanten maken gebruik van het door Umlaut** uitgeroepen beste mobiele netwerk ter wereld. Zelfs als nummer één op de mobiele markt, blijven we de markt uitdagen op het gebied van kwaliteit en prijs.”

Meer dan cijfers
Als toonaangevende telecomaanbieder neemt T-Mobile een steeds actievere rol in de maatschappij in. Søren Abildgaard: “Het is onze missie ervoor te zorgen dat iedereen verbonden is. Iedereen verdient toegang tot de mogelijkheden die onze technologie te bieden heeft. We willen niemand buitensluiten. Deze missie is elke dag richtinggevend voor T-Mobile Nederland. Onlangs presenteerden we ons Connect to Change CSR plan dat onze initiatieven op het gebied van sociale impact in 2020 laat zien. Van activiteiten die bijdragen aan een klimaatvriendelijke samenleving, het gebruik van technologie om de gezondheidszorg en het onderwijs te innoveren tot aan het bestrijden van eenzaamheid en sociale isolatie. T-Mobile zet zich in om bij te dragen aan een samenleving die leefbaarder en inclusiever is voor iedereen. Het meest recente voorbeeld is de samenwerking die we zijn aangegaan met ‘Stichting Join us’ om eenzaamheid onder 50.000 jongeren te verminderen door ze met elkaar in contact te brengen en ze sociaal sterker te maken.” De samenwerking met ‘Stichting Join us’ is minstens voor de komende drie jaar en maakt deel uit van de lange termijn CSR-strategie van T-Mobile.

Terug naar nieuws overzicht
Mobility