Witold Kepinski - 20 mei 2021

Fujitsu investeert drie miljoen euro in vernieuwd SELECT Partner Program

Fujitsu investeert drie miljoen euro in vernieuwd SELECT Partner Program image

Fujitsu investeert 3 miljoen euro in zijn SELECT Partner Program om channelpartners in staat te stellen klanten nog beter van dienst te zijn bij hun digitale transformatie. Belangrijke verbeteringen in het programma zijn onder meer nieuwe gebruiksvriendelijke tools, een bredere toegang voor partners om gebruik te maken van de belangrijkste transformatiecapaciteiten van Fujitsu en de introductie van aantrekkelijke kortingsregelingen.

Fujitsu's investeringen zijn gericht op vier pijlers
Het nieuwe SELECT Partner Program stelt partners van Fujitsu in staat de veranderende behoeften van hun klanten beter te ondersteunen. Het stroomlijnt ook de processen voor channelpartners bij de samenwerking met Fujitsu.

Fujitsu concentreert zich op vier strategische gebieden die zijn gericht op het oplossen van de meest urgente klantproblemen van partners.

De vier pijlers die zijn bedoeld om bedrijfsresultaten te behalen:

1. Data Driven Transformation oplossingen zijn gericht op het helpen van klanten bij het opslaan, openen en te gelde maken van de vele gegevensbronnen binnen zelfs de meest complexe organisaties;
2. Fujitsu Hybrid Cloud oplossingen, die ervoor zorgen dat de juiste workloads worden toegewezen aan de meest geschikte clouds, waardoor de efficiëntie wordt vergroot;
3. Fujitsu’s Workplace Transformation portfolio, ontworpen om de efficiëntie van de "nieuwe normale" manier van werken te maximaliseren, en
4. Infrastructures for SAP Environments die datacenter operaties transformeren voor intelligente onderneming.

Het vernieuwde SELECT portfolio wordt ondersteund met nieuwe opleidingen - aangeboden via de Fujitsu Academy - bijvoorbeeld cursussen waarmee partners de bredere zakelijke uitdagingen van hun klanten kunnen aanpakken. SELECT partners die uitblinken in het leveren van deze Fujitsu-portefeuillepijlers krijgen de kans om Fujitsu Champions te worden. Deze nieuwe categorie omvat iedere partner met verbeterde vaardigheden, ervaring en aanbod op belangrijke technologiegebieden - inclusief ISV's en adviesbureaus. Deze Champions zullen helpen bij het katalyseren van nieuwe waardecreatie binnen de Fujitsu Partner Ecosystem.

Fujitsu investeert ook in de infrastructuur van het programma en leidt hiermee de toegang tot de tools en bijkomende voordelen in goede banen. Tot de verbeteringen behoren middelen om gezamenlijke business planning en demand generation makkelijker te maken. Partners profiteren ook van een nieuw Partnerdashboard, die ervoor zorgt dat alle interacties met Fujitsu transparant en voorspelbaar zijn - en dat partners gemakkelijk belangrijke statistieken kunnen controleren, zoals de status van verschillende inkomstenstromen.

Fujitsu’s partners zullen profiteren van deelname aan een breder partnerecosysteem dat hen ondersteunt bij het leveren van de beste oplossingen voor hun klanten. Daarnaast helpt Fujitsu zijn partners door hen te integreren in een ecosysteem waarin het mogelijk wordt effectief samen te werken om nieuwe marktkansen te benutten en bedrijfswaarde te creëren.

Fujitsu 2021 SELECT Innovation Awards
Partners van Fujitsu worden uitgenodigd om hun baanbrekende recente projecten in te zenden voor de Fujitsu 2021 SELECT Innovation Awards. Dit jaarlijkse evenement erkent en viert de waardevolle rol die partners spelen bij het creëren van nieuwe waarde en het aanpakken van de zakelijke uitdagingen van klanten. Voor het eerst wordt ook rekening gehouden met de bijdrage van partners aan het aanpakken van bredere maatschappelijke uitdagingen.

De hoogste scores worden toegekend aan creatieve oplossingen die de digitale transformatie van klanten aanzienlijk versnellen. Ook wordt er gekeken of partners UN Sustainable Development Goals steunen.

De partners op de shortlist krijgen een videocasus en marketingmateriaal over hun project, de winnaar krijgt USD 10.000 aan fondsen voor verkoopontwikkeling, te gebruiken voor een gezamenlijke marketingcampagne met Fujitsu.

Alle Fujitsu-partners komen in aanmerking voor deelname. Inzendingen worden geaccepteerd via het nominatieformulier op de partnerportal en moeten betrekking hebben op projecten die op de inzenddatum volledig zijn geïmplementeerd. De oproep voor inzendingen blijft open tot 10 september 2021.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!