Witold Kepinski - 25 mei 2021

Channel Partners verdienen goed aan verkoop anti-spam producten

Channel Partners verdienen goed aan verkoop anti-spam producten image

De verkoop via channel partners van antispamproducten is met bijna 524% gestegen in vergelijking met dezelfde periode in 2020, omdat bedrijven te kampen hebben met een toename van phishing-pogingen, volgens IT-marktinformatiebedrijf CONTEXT. De cijfers van CONTEXT voor inkomsten via Europese IT-distributie voor de periode zetten de antispamcontrole / -filtering-subcategorie van cloudbeveiliging ver boven de rest.

Gerelateerde categorieën die tot dusver dit jaar ook goed hebben gepresteerd, zijn gegevensbescherming (102%) en e-mailbeveiliging (30%).

De toename van de vraag zou kunnen worden gekoppeld aan een hernieuwde poging van cybercriminelen om via phishing-aanvallen te profiteren van interesse in de introductie van vaccins en overheidsregelingen om Europese economieën te heropenen. Wanneer ze op werknemers zijn gericht, zijn deze aanvallen doorgaans bedoeld om gebruikers te misleiden tot het onthullen van bedrijfslogins en andere gevoelige informatie, of om op kwaadaardige links te klikken of bijlagen te openen die een geheime download van malware kunnen activeren.

Volgens cijfers van de Britse regering werd 83% van de bedrijven die vorig jaar toegaven een inbreuk op de beveiliging te hebben geleden, getroffen door phishingaanvallen, gevolgd door 27% die de aanval als "nabootsing" bestempelden.

"Phishing is betrokken bij een groot percentage datalekken, en de bezorgdheid over de impact op de financiën en de reputatie van het bedrijf neemt toe, dus we zien een sterke groei in cloudgebaseerde antispam-, gegevensbeschermings- en e-mailbeveiligingsproducten", aldus Joe Turner Manager, Research & Business Development bij CONTEXT. "Het is echter belangrijk om te onthouden dat gebruikers een van de grootste en meest onvoorspelbare risicofactoren bij cyberbeveiliging van bedrijven zijn, dus elke productinvestering moet gepaard gaan met een hernieuwde focus op training van werknemers en bewustmakingsprogramma's."

Het cloudbeveiligingssegment in het algemeen heeft een sterke start van het jaar gehad, met een jaar-op-jaar groei van meer dan 22% op jaarbasis.

Eindpuntbeveiliging (-11%) en netwerkbeveiliging (-3,5%) presteerden minder goed, hoewel dit te verwachten is gezien de enorme omzetstijging in maart / april vorig jaar, toen landen voor het eerst werden vergrendeld, waardoor vergelijkingen minder gunstig werden.

Een andere goed presterende subcategorie in de cloudbeveiligingsruimte is controlebeheer, dat een jaar-op-jaar omzetgroei van iets meer dan 104% registreerde. Dit kan worden gekoppeld aan de vraag van ziekenhuizen en overheidsinstellingen naar beveiliging voor hun PaaS- en IaaS-platforms.

Sophos 14/11/2024 t/m 28/11/2024 BN + BW Lenovo Channel Campagne vierkant
Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN + BW

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!