Atos lanceert Engaged Employee Experience

Elie Girard, CEO van Atos

15-06-2021 | door: Redactie

Atos lanceert Engaged Employee Experience

Atos lanceert de ‘Engaged Employee Experience’: een initiatief waarmee zij organisaties ondersteunt bij het verkennen van de grenzen van de nieuwe werkplek. Met dit programma brengt Atos haar Digital Workplace Services naar een nieuw niveau. De Engaged Employee Experience biedt organisaties de laatste tools en technologieën. Daarnaast ondersteunt Atos hen met consulting en zet zij zowel nieuwe als bestaande partnerships in met experts in dit vakgebied - alles gecombineerd met concrete doelstellingen gericht op CO2-reductie. Met dit veelomvattende aanbod bundelt zij traditionele Digital Workplace-oplossingen met Employee Experience-services.

Volgens Forrester zijn “C-level-leiders zich er van bewust dat zij na de pandemie moeten nadenken over een strategie waar de werkplek niet langer per definitie plaatsgebonden is. Maar liefst driekwart van de CEO’s verwacht dat hun fysieke kantoren in omvang zullen krimpen.” In deze nieuwe context ondersteunt Atos met het programma Engaged Employee Experience bedrijven in alle delen van de wereld om met de uitdagingen die deze nieuwe hybride werkomgeving met zich meebrengt effectief om te gaan. Hierbij gaat het om uitdagingen zoals medewerkers die steeds vaker verspreid op verschillende locaties en op afstand met elkaar samenwerken. Dat brengt nieuwe verwachtingen van medewerkers met zich mee, maar het heeft ook impact op het (mentale) welzijn van werknemers. Met de Engaged Employee Experience worden organisaties toegerust met de juiste tools, expertise en capaciteiten om hun medewerkers ook in deze nieuwe werkomgeving tot hun recht te laten komen.

De Engaged Employee Experience richt zich op:

Voice of the Employee - tools om de ervaringen van medewerkers in real time te meten, analyseren en beheren op elk denkbare locatie. Dit stelt organisaties in staat om oog en oor te hebben voor medewerkers, hen te begrijpen en te handelen op basis van de inzichten die zij op deze manier verkrijgen.

Smart Working – consulting, expertise en tools met als doel nieuwe slimme en veilige werkplekken en hybride oplossingen te ontwikkelen die collaboratieve en sociale ervaringen mogelijk maken. Medewerkers staan in verbinding met de rest van de wereld door middel van immersieve technologieën

Employee Journeys – oplossingen die een geruisloze workflow mogelijk maken gedurende de volledige loopbaan van medewerkers door de integratie van IT, HR en allerlei voorzieningen, zodat zij kunnen profiteren van een optimale beleving.

Toegankelijkheid – het creëren van inclusieve werkplekken door het integreren van ondersteunende technologieën ‘by design’ in alle services en oplossingen.

Continuous Learning & Adoption - als onderdeel van haar holistische aanpak biedt Atos bij elke stap ondersteuning, micro-learning, gamification en advies om organisaties en gebruikers toe te rusten met de juiste skills.

Citizen Development - door medewerkers te voorzien van de tools om processen opnieuw in te richten en deze toe te snijden op hun individuele behoeften kunnen organisaties de druk op IT-teams verlichten en medewerkers versterken.

Mentaal welzijn - analyse-tools voor het meten van het sentiment onder medewerkers en oplossingen om een veerkrachtige organisatie te ontwikkelen en de risico’s op mentale problemen te verkleinen.

Uitgebreide mogelijkheden voor consulting - Atos biedt de expertise om mensen en technologie met elkaar te verbinden, door ‘design thinking’ te combineren met de culturele uitdagingen waarmee organisaties worden geconfronteerd om de meest geschikte oplossingen te ontwikkelen - zowel voor klanten als eindgebruikers.

“Covid-19 heeft ons gedwongen gebruik te maken van nieuwe vormen van communicatie en manieren van werken. Dit heeft geleid tot een transitie die we al langere tijd zagen aankomen. Om de mogelijkheden van de nieuwe werkplek succesvol te omarmen, moeten we vaststellen wat het betekent om collectief en inclusief samen te werken op een manier die de toegankelijkheid vergroot. Dat betekent dat we meer dan ooit moeten focussen op het welzijn van medewerkers, niet alleen door te luisteren, maar óók door hen toe te rusten met de juiste middelen en tools”, aldus Elie Girard (foto), CEO van Atos. “Het is nodig dat het blikveld verschuift van de bestaande focus op ‘technologie OF ervaring’, naar ‘technologie EN ervaring’ en ‘presteren EN ervaring’. De ‘Engaged Employee Experience’ is onze visie op de mogelijkheden die de werkplek van de toekomst biedt, door mensen, plaatsen en dingen samen te brengen en klanten te steunen bij de transformatie van hun organisatie.”

Meer informatie over de visie van Atos op werkplek van de toekomst is te vinden in ‘Digital Vision for Engaged Employee Experience (EX)’ - https://atos.net/en/lp/digital-vision-for-employee-experience.

Terug naar nieuws overzicht