Redactie - 16 juni 2021

Prosus verwerft meerderheidsbelang in GoodHabitz

Prosus verwerft meerderheidsbelang in GoodHabitz image

Prosus, een wereldwijde internetgroep voor consumenten en een van de grootste technologie-investeerders ter wereld, heeft aangekondigd dat het een meerderheidsbelang heeft verworven in GoodHabitz), een Europese aanbieder van online trainingen voor bedrijven, voor circa 212 miljoen euro.

GoodHabitz is opgericht in 2011 en biedt zakelijke klanten een breed scala aan kosteneffectieve soft-skills leerinhoud die relevant is voor hun hele werknemersbestand - momenteel levert het 150 cursussen die beschikbaar zijn in acht talen. Sinds de oprichting heeft GoodHabitz een sterke zakelijke klantenbasis ontwikkeld in alle marktsegmenten. Vanaf 2016 is GoodHabitz uitgebreid van de oorspronkelijke markt in Nederland naar negen andere Europese markten en is het een van de weinige winstgevende schaalspelers in enterprise EdTech in Europa.

“Als het afgelopen jaar ons iets heeft laten zien, dan is het wel dat technologie een sector fundamenteel kan veranderen en veel sneller kan opschalen, en dit geldt vooral voor leren en onderwijs. De toekomst van werkplekleren evolueert snel en de bedrijven die hun werknemers met succes in een digitale omgeving kunnen betrekken, zullen het goed doen in de toekomst”, aldus Larry Illg, CEO van Prosus EdTech. “Er is een grote behoefte bij bedrijven van elke omvang om hun mensen boeiende, gebruiksvriendelijke training te bieden. GoodHabitz heeft een succesvol bedrijf opgebouwd dat zeer gepolijste maar leuke inhoud levert die perfect aan die behoefte voldoet en we kijken ernaar uit om het team te helpen het bedrijf verder uit te breiden als onderdeel van Prosus.”

GoodHabitz wordt verder geleid door oprichter en CEO, Maarten Franken. Franken is een doorgewinterde executive met uitgebreide ervaring in de EdTech-markt, die eerder een ander op onderwijs gericht bedrijf heeft opgericht en geleid. Hij heeft een succesvol trackrecord bij GoodHabitz en zal de drive van het bedrijf naar nieuwe markten voortzetten.

"We kijken ernaar uit om deel uit te maken van de EdTech-krachtpatser die Prosus aan het bouwen is", zegt Maarten Franken, CEO van GoodHabitz. “Bedrijven over de hele wereld staan voor grote uitdagingen om hun personeel effectief op te leiden, vooral nu met de explosie van thuiswerken in de afgelopen 15 maanden. We hopen onze internationale groei te versnellen door samen met het Prosus-team te werken en meer klanten te helpen een personeelsbestand op te bouwen dat klaar is voor de toekomst door meer mensen toegang te geven tot online training.”

Prosus was een vroege investeerder in EdTech en heeft sinds 2016 meer dan 3 miljard dollar in de sector geïnvesteerd. Het bedrijf heeft een sterke portefeuille opgebouwd op het gebied van primair, secundair, beroepsonderwijs en levenslang leren, terwijl het ook een significante aanwezigheid aan de bedrijfskant heeft ontwikkeld met een focus over de toekomst van werkplekleren. Prosus bereikt 90% van de Fortune 100 in zijn enterprise learning-bedrijven, waaronder GoodHabitz, Stack Overflow, Skillsoft, Udemy en Codecademy.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!