Wouter Hoeffnagel - 08 juli 2021

Marilou van Doorn benoemd tot nieuwe CEO van True

Marilou van Doorn benoemd tot nieuwe CEO van True image

De 33-jarige Marilou van Doorn (foto) is sinds 1 juni de nieuwe CEO van True, managed hostingprovider en onderdeel van Broad Horizon. Met de komst van Marilou is het directieteam van True compleet. Het team wil bouwen aan een stevig fundament om zo de groeiambities van de organisatie waar te gaan maken.

Marilou is afkomstig van Leaseweb, waar zij onder andere de functie van Chief Operations Officer bekleedde en een team van ruim honderd collega’s aanstuurde. Hier was ze verantwoordelijk voor de operatie van een unmanaged hosting provider met vijf kantoren en 26 datacenters wereldwijd.

Processen opzetten en optimaliseren

Voordat Marilou aan de slag ging bij Leaseweb, vervulde zij diverse management- en directiefuncties bij techbedrijven als Wakoopa en Backbase. Bij deze laatste organisatie richtte ze zich als Global Operations Director op het opzetten, stroomlijnen en optimaliseren van processen. Tijdens haar carrière bij Backbase was Marilou tevens verantwoordelijk voor de globale groeistrategie. Marilou heeft een Masterdiploma Nieuwe Media en Digitale Cultuur en een MBA van Insead.

Marilou over haar aanstelling: “Alhoewel ik begonnen ben op de kunstacademie, werd ik verliefd op de techwereld door de passie en energie van de industrie. Deze eigenschappen zag ik meteen terug in de cultuur van True. Tijdens mijn carrière heb ik geleerd dat een goede cultuur de basis is voor wereldprestaties en dat is ook precies waar ik binnen True mee aan de slag ga. In de rol van CEO krijg ik de kans om deze passie en energie door te zetten in een stevige missie en groeistrategie, waarbij mijn focus ligt op de lange termijn; gelukkige medewerkers in een gezonde organisatie met blije klanten is het allerbelangrijkst.”

Werner Dekkers, Operationeel Directeur bij True: “Dankzij de komst van Marilou hebben we een stevig, ambitieus en compleet directieteam. Haar bevlogenheid, ervaring en enthousiasme gaan ervoor zorgen dat we onze blik verder naar buiten kunnen werpen en kunnen groeien. Enerzijds focussen we ons op de nieuwe technologieën en mogelijkheden voor klanten en anderzijds bouwen we aan een fijne, gezonde cultuur. Een mooie combinatie die gaat leiden tot veel toegevoegde waarde.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!