Office Depot Europe digitaliseert HR-systeem met Oracle Fusion Cloud HCM

14-07-2021 | door: Wouter Hoeffnagel

Office Depot Europe digitaliseert HR-systeem met Oracle Fusion Cloud HCM

Office Depot Europe, bekend onder zijn Viking-merk, digitaliseert zijn huidige HR-systeem verder. De Europese leverancier van werkplekoplossingen brengt al zijn HR-processen onder in Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). De volledige HR-cyclus van aanstelling tot pensionering, inclusief leren, talentbeheer en werving wordt gedigitaliseerd met Oracle Cloud HCM.

In de toekomst zijn alle HR-gerelateerde zaken via een centraal toegangspunt toegankelijk voor medewerkers, managers en HR-medewerkers. De belangrijkste drijfveren voor de digitale HR-transformatie bij Office Depot Europe zijn kostenefficiëntie en standaardisatie.

Office Depot Europa

Office Depot Europe is gespecialiseerd in werkplekoplossingen. Met medewerkers verspreid over het Europese continent is Europa Office Depot actief in meerdere landen. Met behulp van Oracle Cloud HCM voortbouwen op de bestaande Oracle IT-infrastructuur is een stap richting meer standaardisatie, schaalbaarheid en automatisering.

Door over te stappen op de HR-cloudoplossing van Oracle, kunnen medewerkers personeelskwesties eenvoudiger en gemakkelijker afhandelen. De gebruiksvriendelijkheid van het nieuwe systeem is afgestemd op de verwachtingen van een generatie medewerkers wiens dagelijks leven wordt gekenmerkt door smartphone-apps en digitale diensten.

“Bij Office Depot Europa werken we er hard aan om onze rol als toonaangevende expert in werkplekoplossingen voor iedereen, overal te behouden. HR is een essentieel onderdeel van onze missie. Het implementeren van een nieuw uitgebreid HR IT-systeem is een logisch onderdeel van onze missie om onze core HR- en Finance-processen te digitaliseren en verder te stroomlijnen. Door te migreren naar Oracle Cloud HCM leggen we de technologische basis voor efficiëntere en intuïtievere HR-processen”, zegt Sandra Vogels, Director Compensation & Benefits bij Office Depot Europe.

Eén verenigd platform

Oracle Cloud HCM is onderdeel van de bestaande ERP-omgeving van Office Depot Europe. Door zowel HCM als ERP binnen één platform en datamodel te hebben, zijn dure maatwerkintegraties overbodig. De implementatie van Oracle Cloud HCM draagt bij aan de IT-strategie van Office Depot Europe en het consolideren van de IT-infrastructuur. Naast standaardisatie levert de overstap ook een kostenbesparing op.

Oracle Cloud HCM maakt het mogelijk een consistente werknemers- en gebruikerservaring te realiseren. Dit betekent dat medewerkers dezelfde gebruikerservaring voor HCM hebben die zij momenteel gewend zijn binnen hun Oracle Finance-oplossing. De gebruikerservaring is afgestemd op de toekomstige uitrol van Oracle Cloud for Order Management and Finance naar de rest van EU7.

"We zijn verheugd dat Office Depot Europe voor onze oplossing heeft gekozen en met ons samenwerkt om een zeer belangrijk kernproces over te zetten naar een moderne cloudomgeving, zowel voor hun HR-omgeving als ook voor Finance", aldus Edith Bevers, Vice President Applications Benelux bij Oracle. "Met Oracle Cloud HCM is Office Depot Europe ideaal gepositioneerd voor de toekomst van de HR-afdeling."

Terug naar nieuws overzicht
Cloud