Redactie - 15 juli 2021

Tech Data maakt nieuwe overeenkomst bekend met Suunto in Europa

Tech Data maakt nieuwe overeenkomst bekend met Suunto in Europa image

Tech Data maakte bekend een Europese distributieovereenkomst te hebben gesloten met Suunto, een wereldleider in verbonden sporthorloges, duikcomputers en precisie-instrumenten. Partners in het Europese netwerk van Tech Data hebben nu toegang tot het productassortiment van Suunto voor buitensport en -fitness voor consumenten.

Een recent IDC-onderzoek toont een sterke jaarlijkse groei aan in de branche voor wearables in Q1 2021, met naar verwachting van 2020 tot 2025 een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 12,9%. Deze groei wordt voornamelijk aangewakkerd door de toenemende interesse van consumenten in technologieproducten voor verbinding en integratie met apps van derden voor sport en fitness. Tech Data breidt zijn portfolio gespecialiseerde lifestyle-oplossingen uit met mobiele en consumentenelektronica, zodat onze partners volop van deze nieuwe mogelijkheid kunnen profiteren.

Luc Van Huystee, Vice-President Mobility and Consumer Electronics Solutions bij Tech Data, vertelde het volgende: “De producten van Suunto beantwoorden aan de toenemende vraag naar perfect ontworpen digitale apparaten die dataconnectiviteit en integratie combineren met de toonaangevende, gespecialiseerde apps voor sport en vrije tijd. We staan helemaal klaar om het klantenbestand van Suunto verder uit te breiden via ons brede ecosysteem van partners, met onze leidinggevende retailers, de vakkundigheid, kracht en schaal van ons salesteam, onze platforms voor digitale marketing en e-commerce en onze centrale toeleveringsketen in de regio.”

“We zijn erg enthousiast over dit samenwerkingsverband. Het biedt Suunto de mogelijkheid zijn efficiëntie te verhogen en de capaciteiten voor orderverwerking te verbeteren. Zo kan de schaalbaarheid van het bedrijf worden afgestemd op onze plannen voor groei in de kanalen voor consumentenelektronica. Ons nieuwe partnerschap met Tech Data is een logische volgende stap in ons geplande traject naar merkonafhankelijkheid van ons moederbedrijf, Amer Sports”, aldus CEO Heikki Norta van Suunto.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!