Martijn Kregting - 22 juli 2021

Salesforce wil nieuwe werken verbeteren via overname Slack

Salesforce wil nieuwe werken verbeteren via overname Slack image

CRM-leverancier Salesforce neemt Slack Technologies over. Marc Benioff, voorzitter en CEO van Salesforce, stelt dat Slack als onderdeel van de Salesforce-familie een combinatie van de #1 CRM en het baanbrekende digitale platform voor het werk waar dan ook ter wereld. "Samen zullen we de toekomst van bedrijfssoftware bepalen en het digitale hoofdkantoor creëren waarmee elke organisatie overal succes kan leveren aan klanten en medewerkers."

De toename van thuiswerken als gevolg van Covid heeft voor een permanente verandering van de werkplek gezorgd, voegt Bret Taylor toe, President en Chief Operating Officer van Salesforce. "Samen zullen Slack en Salesforce Customer 360 elk bedrijf ter wereld één enkele bron van waarheid voor hun bedrijf geven en één platform om werknemers, klanten en partners met elkaar en de apps die ze dagelijks gebruiken te verbinden."

Stewart Butterfield, Slack CEO en medeoprichter van het bedrijf, meent dat Salesforce en Slack zich in een unieke positie bevinden om de historische, ‘once in a generation’ verschuiving van de werkplek naar een digitale wereld te leiden. “De combinatie van Salesforce en Slack zal ons helpen om meer verbonden, productiever en innovatiever te worden, zodat we onze klanten beter van dienst kunnen zijn."

Zonder digitaal contact geen overleven

Bedrijven wereldwijd hebben het afgelopen jaar volgens Salesforce één ding geleerd: als je niet digitaal contact kunt maken met je werknemers, klanten en partners, heb je weinig kans om te overleven. Het hoofdkantoor staat niet meer op een fysieke locatie, maar in de cloud. Elk bedrijf, in elke branche, moet optimaliseren voor een digitale klant-, medewerker- en partnerervaring. Salesforce en Slack willen een zakelijk besturingssysteem creëren voor deze nieuwe wijze van werken.

Samen willen Salesforce en Slack de Slack-first Customer 360 leveren die bedrijven één bron van waarheid voor hun bedrijf geeft, en één platform om werknemers, klanten en partners met elkaar en de apps die ze dagelijks gebruiken te verbinden, allemaal binnen hun bestaande workflows. De combinatie brengt volgens beide partijen ook twee van de meest dynamische gemeenschappen van de software-sector samen, waardoor een open en uitgebreid ecosysteem ontstaat dat de volgende generatie digital-first apps en workflows voor bedrijven zal opleveren.

Moderne digitale werkruimte

"Salesforce zal een moderne werkruimte creëren die samenwerking, gemeenschappen, communicatie, CRM-functionaliteit, klantervaring en AI mogelijk maakt in een ecosysteem dat andere integraties zal verwelkomen om de bedrijfsfunctionaliteit uit te breiden", meent Wayne Kurtzman, IDC Research Director Social, Communities & Cooperation.

Arvind Krishna, voorzitter en CEO van IBM, verwacht dat de combinatie van Salesforce en Slack het concern zal helpen om meer verbonden, productiever en innovatiever te worden, “zodat we onze klanten beter van dienst kunnen zijn." Salesforce en Slack maken nu al een enorm verschil volgens Krishna. De 380.000 medewerkers van IBM werken samen in Slack, met tal van workflows in Salesforce Sales Cloud en Service Cloud die het succes van klanten op verschillende locaties en tijdzones mogelijk maken.

Als onderdeel van Salesforce moet Slack in staat zijn om zijn missie om het werkleven eenvoudiger, aangenamer en productiever te maken, te versnellen en uit te breiden. Slack zal blijven opereren onder het eigen merk en verder worden geleid door CEO en mede-oprichter Stewart Butterfield.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!