Redactie - 30 juli 2021

Voormalige Mollie en Klarna managers lanceren Biller

Voormalige Mollie en Klarna managers lanceren Biller image

Drie voormalige managers van betaaldiensten Mollie en Klarna hebben Biller, een AI-aangedreven ‘koop nu, betaal later’-product ontwikkeld om de problemen van online B2B-aankopen op te lossen. Met Biller kunnen bedrijven snel en veilig online ‘op factuur’ een aankoop doen bij andere bedrijven. Het is een B2B-betaaloplossing die ondernemingen helpt om risico’s te verminderen, de cashflow te optimaliseren en de behoeften en verwachtingen van kopers te overtreffen. Het Biller-team bouwt hun bedrijf samen met Slimmer AI, een Europese AI B2B venture-studio die onlangs succesvol de regtech-startup Sentinels heeft afgesplitst.

De B2B commerce markt groeit snel. Volgens Goldman Sachs is B2B een grote en nog onvoldoende benutte marktkans voor de betalingssector, die zich tot nu toe vooral richtte op de consumentenmarkt. In Europa bedroeg het online B2B-handelsvolume € 710 miljard in 2020 en groeide het met 18% CAGR.

Derek Vreeburg, medeoprichter en CEO van Biller legt uit waarom hij enthousiast is om Biller te lanceren: "Er heeft de afgelopen jaren op het gebied van B2B-betalingsoplossingen weinig innovatie plaatsgevonden. Met onze ervaring bij Klarna en Mollie weten we complexe processen om te zetten in gebruiksvriendelijke diensten. Gecombineerd met de AI/ML-expertise van Slimmer AI zijn we ervan overtuigd dat we de status-quo kunnen uitdagen en daarbij bijdragen aan het volgende hoofdstuk in online B2B-commerce.”

Toekomstbestendige B2B facturering

De b2b transactie volumes groeien en verkopers hebben moeite om zich aan te passen aan de nieuwe kopers verwachtingen en behoeftes. Traditionele oplossingen voorzien niet in een intuïtieve betalingsservice die voldoet aan de hedendaagse standaarden en de flexibiliteit met betrekking tot betalen op factuur ontbreekt.

Biller is opgericht om de uitdagingen weg te nemen die zowel kopers als verkopers ervaren bij het inpassen van traditionele processen in een steeds digitaler wordende wereld. Realtime, AI-aangedreven krediet- en fraudecontroles, flexibele betalingsvoorwaarden, persoonlijk debiteurenbeheer en gegarandeerde uitbetalingen zijn allemaal elementen die nodig zijn om B2B-facturering toekomstbestendig te maken en een verbeterde ervaring te bieden voor zowel verkopers als kopers.

JC Heyneke, CEO Slimmer AI, “We zijn ervan overtuigd dat machine learning de krediet- en frauderisicobeoordeling in B2B zal veranderen, en dit gaat bijdragen aan de verdere ontwikkeling van B2B commerce. We vinden het fantastisch om samen met Derek, Mick en Uwe Biller te bouwen!”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!