Salesforce-dochter MuleSoft neemt RPA-specialist over

05-08-2021 | door: Martijn Kregting

Salesforce-dochter MuleSoft neemt RPA-specialist over

Salesforce neemt via dochter MuleSoft het Duitse Servicetrace over, een leverancier van robotic process automation (RPA). Servicetrace bestaat sinds 2004 en heeft haar hoofdkantoor in Hessen. Het bedrijf werd opgericht en wordt geleid door Markus Duus. Het richt zich op RPA (robotic process automation). Het bedrijf telt onder meer Atos, Siemens, Fujitsu, Deutsche Telekom en Computacenter onder zijn klanten.

Servicetrace zal na afronding van de overname onderdeel worden van MuleSoft, sinds 2018 een Salesforce-bedrijf. De overname zal naar verwachting worden afgerond in het derde kwartaal van Salesforce's fiscale jaar 2022, eindigend op 31 oktober 2021.

RPA belangrijke trend

De afgelopen jaren is RPA volgens MuleSoft opgekomen als een van de belangrijkste trends in softwaretechnologie, waarbij robotica en automatisering worden gecombineerd om repetitieve taken geautomatiseerd uit te voeren.

De urgentie van digitalisering leidt er volgens MuleSoft toe dat bedrijven steeds meer overgaan op automatisering handmatig werk weg te halen bij werknemers en zo sneller nieuwe digitale ervaringen, producten en diensten te kunnen lanceren. Automatisering is van cruciaal belang geworden voor bedrijven en IT: volgens het Salesforce-rapport Trends in Workflow Automation zegt 95 procent van de IT- en engineeringleiders dat hun organisaties prioriteit geven aan workflowautomatisering.

Eenvoudige automatisering

Met name de acceptatie van RPA is explosief gestegen, omdat het zakelijke gebruikers in staat stelt om bedrijfsprocessen eenvoudig te automatiseren zonder gespecialiseerde ontwikkelingsvaardigheden. De verschuiving naar digital-first klant- en werknemerservaringen heeft echter meer gegevens uit meer systemen gecreëerd dan ooit tevoren. Bedrijven staan voor de uitdaging om workflows veilig te integreren, automatiseren en beheren in meerdere silo's van gegevens en systemen.

Het MuleSoft-platform maakt het gemakkelijk om gegevens overal te ontsluiten en te integreren — waar ze zich ook bevinden — en die gegevens op grote schaal te beheren, bewaken, beveiligen en beheren. Met de toevoeging van Servicetrace kan MuleSoft een toonaangevend uniform integratie-, API-beheer- en RPA-platform leveren, wat de Salesforce Customer 360 verder zal verrijken - waardoor organisaties overal verbonden ervaringen kunnen leveren.

De nieuwe RPA-mogelijkheden zullen volgens MuleSoft-CEO Brent Hayward de Einstein Automate-oplossing van Salesforce verbeteren, waardoor end-to-end workflowautomatisering voor elk systeem voor Service, Sales, Industries en meer mogelijk wordt.

 

Terug naar nieuws overzicht