IBM Watson lanceert nieuwe AI en automation functies

12-09-2021 | door: Witold Kepinski

IBM Watson lanceert nieuwe AI en automation functies

IBM heeft de lancering aangekondigd van nieuwe AI- en automatiseringsmogelijkheden in IBM Watson Assistant, ontworpen om het voor bedrijven gemakkelijker te maken om verbeterde klantenservice-ervaringen te creëren via elk kanaal - telefoon, web, sms en elk berichtenplatform. Dit omvat een nieuwe samenwerking met IntelePeer, een Communications Platform-as-a-Service-provider, om een voice-agent op te zetten en te testen, en een nieuwe agent-app die is ontworpen om een naadloze overdracht naar een live-agent mogelijk te maken, terwijl de gesprekskwaliteit behouden blijft.

Virtuele assistenten winnen aan populariteit dankzij voortdurende verbeteringen in natuurlijke taalverwerking (NLP) en automatisering. Volgens IBM's 2021 Global AI Adoptie Index 1 meldt 52 procent van de wereldwijde IT-professionals dat hun bedrijf NLP gebruikt of overweegt voor ervaringen van klanten te verbeteren.

IBM voegt nieuwe functies toe in Watson Assistant, de intelligente virtuele agent van het bedrijf, om bedrijven te helpen AI en NLP te gebruiken om problemen van klanten bij het eerste contact op te lossen.

Watson Assistant is ontworpen om klanten sneller relevante antwoorden te bieden via de telefoon, sms, internet of een ander berichtenplatform, en naadloos door te geven aan een live-agent wanneer aanvullende ondersteuning nodig is.

Terug naar nieuws overzicht