Witold Kepinski - 23 september 2021

HP introduceert Channel Intelligence platform

HP introduceert Channel Intelligence platform image

Tijdens HP Reinvent onthulde HP het nieuwe HP Amplify Data Insights, een nieuw partnerplatform dat is ontworpen om data-analyses om te zetten in gedetaileerde inzichten die inspireren tot nieuwe strategieën, innovatie sturen en anticiperen op klantbehoeften. Het robuuste platform, dat nu beschikbaar is op de HP Partner Portal, combineert informatie van derden en partnergegevens in één intuïtief dashboard, zodat partners hun prestaties kunnen vergelijken, hun klantrelaties kunnen verdiepen en langetermijnstrategieën kunnen onderbouwen.

Sinds de lancering van HP Amplify in 2020 heeft 98 procent van de in aanmerking komende partners ervoor gekozen om gegevens te rapporteren1. HP heeft nauw samengewerkt met deze partners om hun digitale vaardigheden aan te scherpen en waardevol onderzoek te leveren tijdens het hele kooptraject van de klant. Met meer dan een miljard datapunten die wekelijks naar het platform worden geüpload, biedt HP Amplify Data Insights real-time toegang tot meerdere datasets die zijn afgestemd op de business van elke partner.

"De gebeurtenissen van de afgelopen 18 maanden hebben de manier waarop klanten omgaan met merken en uiteindelijk technologische aankoopbeslissingen nemen drastisch veranderd - data speelt een cruciale rol in ons vermogen om zowel deze veranderende klantbehoeften te monitoren als er snel op te reageren", zegt Christoph Schell, Chief Commercial Officer, HP Inc. "Met HP Amplify Data Insights lost HP onze samenwerkingsbelofte in door partnerdata om te zetten in diepere inzichten, die zijn ontworpen om positievere klantresultaten te leveren en langetermijngroei en terugkerende inkomsten voor partners mogelijk te maken."

De kracht van data

Bedrijven die data centraal stellen in hun visie en strategie hebben 58 procent meer kans om hun omzetdoelstellingen te overtreffen dan niet-datagedreven bedrijven2. Met een wereldwijd datagebruik dat in 2025 naar verwachting maar liefst 175 zettabytes zal bedragen3, staan bedrijven voor de taak om hun investeringen in data intelligence op te voeren en tegelijkertijd de complexiteit tussen inzicht en actie te minimaliseren.

Met HP Amplify Data Insights hebben partners nu direct toegang tot een complete set aan data-analyses die ze kunnen inzetten om klantsegmentstrategieën aan te scherpen, te anticiperen op koopbereidheid en gerichte campagnes te implementeren - allemaal gericht op het beïnvloeden van het kooptraject van klanten. Nu inzichten in het zakendoen steeds belangrijker worden, zullen partners die effectief gebruikmaken van gegevens, zich profileren als dynamische, betrouwbare verkopers.

Beschrijvende, voorspellende en voorschrijvende inzichten

HP Amplify Data Insights combineert beschermde partnerdata met marktinformatie van derden en interne data in één intuïtief platform binnen drie belangrijke segmenten.

Beschrijvende inzichten om prestaties te vergelijken en strategieën voor klantsegmenten aan te sturen: combinatie van HP- en partnergegevens over prestaties ten opzichte van hun land of markt, zoals omzetgroei, productprestaties en voorraadniveaus.

  • Omzet en unit verkoop per branche en bedrijfsgrootte
  • Ranglijsten per sector en bedrijfsgrootte
  • Verhouding tot hardware per sector en bedrijfsgrootte
  • Voorraadniveaus per HP productgroep, categorie en productlijn
  • Verkoopmix per klantensector
  • Vergoedings- en kortingsgeschiedenis

Voorspellende inzichten om te anticiperen op interesse van klanten en aankoopbeslissingen:

  • Schattingen van de koopgeneigdheid van klanten op basis van HP-eigen algoritmen aan de hand van klantvernieuwingscyclusgegevens, heatmaps over garantieverloop en productlevenscyclusintelligentie.
  • Heatmaps van productgarantie en -vernieuwing
  • Voorspellingen van de koopintentie van klanten
  • Inzichten in klantbetrokkenheidsthema's
  • Ontwikkeling van betrokkenheid per klant
  • Bereidheid en intentie tot klantbetrokkenheid
  • Thema's met betrekking tot klantbetrokkenheid op basis van de afgelopen zes maanden

Voorschrijvende inzichten voor up-selling, cross-selling en het optimaliseren van marketingcampagnes:

  • Aanbevelingen voor specifieke verkoop- en marketingacties voor individuele bedrijven en klantgroepen om hardware en diensten te upgraden en cross-sellen.
  • Aanbevelingen voor het geïnstalleerde klantenbestand
  • Productaanbevelingen voor fast-track campagnes
  • Productaanbevelingen voor long-tail campagnes
  • Productaanbevelingen per klant

Vanaf vandaag krijgen commerciële partners in de Amplify Power, Power Services en Power CDR tracks die rapporteren binnen de HP Amplify datakwaliteitsrichtlijnen direct toegang tot het nieuwe platform via de HP Partner Portal.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!