Aces Direct gaat in een nieuw jasje op zoek naar continue voorsprong voor klanten

Sven van Boxtel, managing director Aces Direct

Aces Direct gaat in een nieuw jasje op zoek naar continue voorsprong voor klanten

Aces Direct gaat in een nieuw jasje op zoek naar continue voorsprong voor klanten

Aces Direct office bij Tilburg

23-09-2021 | door: Johan van Leeuwen

Aces Direct gaat in een nieuw jasje op zoek naar continue voorsprong voor klanten

IT Business Partner Aces Direct presenteert een nieuwe strategie en merkidentiteit. Het bedrijf gaat, nog meer dan dat het al deed, met klanten op zoek naar de manier waarop technologie bedrijfsprocessen kan verbeteren. Dat moet op een strategische manier gebeuren en is een oneindig proces, legt managing director Sven van Boxtel uit.

“Intern zijn we al een paar jaar bezig met de vraag hoe we relevant blijven voor de doelgroep”, geeft Sven van Boxtel aan. We spreken hem een paar dagen voor de officiële lancering van de nieuwe strategie en merkidentiteit. “We vonden het tijd worden om er, samen met een strategisch-creatief marketingbureau, goed over na te denken en duidelijk te verwoorden richting medewerkers, klanten, partners, distributeurs en andere stakeholders. De ontwikkelingen in de wereld, de afgelopen anderhalf jaar, hebben dat idee alleen maar versterkt. Eind vorig jaar zijn we begonnen aan dit traject. In mei hebben we het verhaal richting onze medewerkers gecommuniceerd.”

Aces Direct heeft na de lancering van vandaag een ander jasje, met een nieuwe website, een nieuw logo, een nieuwe pay-off en een nieuwe huisstijl. De uitstaling is compleet op de schop gegaan en oogt duidelijk frisser en moderner. Ook de schrijfwijze is anders: ‘Aces’ is niet meer met hoofdletters, wat volgens Van Boxtel menselijker en toegankelijker overkomt.

Tegelijkertijd heeft het bedrijf een vernieuwde strategie en aanpak. “Voor een deel gaat het daarbij om dingen die we al langer deden en die we nu hebben vertaald naar een tekstueel en visueel geheel. Maar er zijn ook echt wezenlijke veranderingen”, vertelt Van Boxtel. “We gaan bijvoorbeeld meer als totaalbedrijf optreden. Dus de complete salesorganisatie, maar ook alle andere teams binnen dit bedrijf, zijn er klaar voor om op dezelfde manier te gaan denken, waarbij de samenwerking met de klant echt centraal staat.”

“We hebben vastgesteld dat de producten die we aanbieden op zichzelf niet heel erg onderscheidend zijn”, vervolgt hij. “Het gaat erom hoe we die producten aanbieden. De manier waarop we er totaaloplossingen van maken of waarop we met klanten omgaan, onder andere. Onze mensen maken daarbij het verschil. Eigenlijk zijn zij het product. We willen digitaal en menselijk combineren. Dat menselijke aspect is heel erg belangrijk.”

Aces 8
Het menselijke aspect staat dan ook centraal bij de ‘Aces 8’, zoals de aanpak van Aces Direct nu heet. Er zijn acht stappen benoemd. “We willen IT integreren in de organisatie van klanten en vervolgens mee laten evolueren. De wereld ontwikkelt zich in rap tempo, onder andere als het om digitalisering gaat en dat geldt zeker voor de laatste anderhalf jaar. Door de slimme inzet van nieuwe technologie kun je anderen mijlenver achter je laten, maar dan moet je wel steeds stappen blijven zetten. Wij zien onszelf als de aanjagers daarvan. We inspireren onze klanten en zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Ze hoeven niet zelf op zoek, maar krijgen van ons te horen wat ze richting de toekomst nodig hebben. Dat is een continu proces, het blijft oneindig duren. Onze nieuwe pay-off ‘Aces Direct, blijf gaan’ heeft betrekking op het steeds door blijven gaan. We zijn nooit klaar bij een klant.” Hij benoemt een bewust gekozen detail: “Als je het getal acht, van de Aces 8, kantelt, dan ontstaat het teken van oneindigheid.”

De acht punten van de Aces 8 moeten er volgens Van Boxtel bij klanten voor zorgen dat organisatie en IT doorlopend op elkaar worden afgestemd zodat er een continue loop van vooruitgang ontstaat. “Het begint bij elkaar echt begrijpen. Dat is dan ook de eerste van de acht stappen. We werken bijvoorbeeld met brancheteams, waardoor we kennis hebben van de wereld waarin klanten zich begeven. We nemen ook de tijd voor verdieping. Stap twee bestaat uit de zakelijke kansen die er liggen. We denken in oplossingen en mogelijkheden en wat de markt te bieden heeft, zowel de quick wins als verbeteringen voor de langere termijn.”

Dagelijkse inspiratie
“Stap drie is co-creatie”, gaat hij verder. “De klant en wij maken samen een plan en zijn daar ook samen de regisseur van. Geen ‘u vraagt, wij draaien’, dus. Stap vier noemen we: ‘De specialist aan tafel’. Dat slaat op onze accountmanagers en op een heel team van specialisten eromheen, zoals solution advisors - met kennis van specifieke oplossingen op het gebied van werkplekken, infrastructuur of security - en specialisten op het gebied van bijvoorbeeld financiering of projectmanagement. Daarna volgt stap vijf: dagelijkse inspiratie. We organiseren in dat kader webinars, events en informatiesessies.”

Monitoren en bijsturen is het volgende onderdeel van de Aces 8. “Laten we bijvoorbeeld kansen onbenut? Of zijn er misschien nieuwe problemen ontstaan? Punt zeven bestaat uit onze eigen mensen. We blijven dicht op onze klanten zitten en zo zorgen we ervoor dat zij altijd in beweging blijven. Het laatste punt noemen we: ‘Partner voor het leven’. We kiezen voor een duurzame aanpak die moet zorgen voor duurzame groei. We gaan voor een langdurige relatie en denken na over onder meer duurzame inzetbaarheid en circulariteit.”

Beginpunt
Aces Direct werkt met een WHY, enigszins vergelijkbaar met een visie of een missie. “We hebben die WHY nu als volgt verwoord: ‘Organisaties een continue voorsprong geven met technologie.’ Dat is eigenlijk de essentie. De afgelopen anderhalf jaar zijn bedrijven in een stroomversnelling aan de slag gegaan met hun digitale schil. Voor de pandemie was de urgentie wat minder aanwezig en ging alles vaak meer ad hoc, nu hebben bedrijven door dat ze er continu mee aan de slag moeten gaan en ook verder vooruit moeten kijken. Wij zijn de uitgelezen partij om ze daarbij te helpen.”

“Deze lancering is voor ons geen eindpunt, maar eigenlijk een beginpunt”, sluit Van Boxtel af. “We zien dit als een aanleiding om in gesprek te gaan met bestaande en potentiële klanten, om de dingen van een andere kant te bekijken en zo samen de uitdaging aan te gaan.”

Door: Johan van Leeuwen

Terug naar nieuws overzicht
Hardware