Martijn Kregting - 23 september 2021

Colruyt verbetert bedrijfsvoering, klantervaring met cloud-beheerde netwerkoplossing

Colruyt, een van de grootste retailondernemingen in België, Luxemburg, Frankrijk en India, installeert een cloudgebaseerd netwerk dat alle supermarkten, distributiecentra en kantoren van de Group onderling verbindt.

De implementatie van het netwerk van Extreme Networks moet Colruyt in staat stellen om een betrouwbaardere, efficiëntere en modernere mobiele ervaring te bieden aan klanten en medewerkers. Het bedrijf gaat ook de inzichten en analyses van cloudbeheer-oplossing ExtremeCloud IQ gebruiken. Hiermee kan Colruyt zijn bedrijfsvoering kunnen optimaliseren en het hele netwerk met een enkel dashboard beheren.

Colruyt Group heeft meer dan 600 winkels en levert voedingsmiddelen en andere artikelen aan meer dan 580 onafhankelijke winkels in West-Europa. Het bedrijf heeft een sterke e-commerce-aanwezigheid in Europa. De groep heeft meer dan 40 zakelijke en consumentenmerken binnen zijn dochterondernemingen, waaronder OKay, Bio-Planet, DATS 24, DreamLand en DreamBaby. De sterke groei van het bedrijf legde de beperkingen van de netwerkcapaciteit bloot. Zo kon het bestaande netwerk de opkomst van verbonden devices en de uitbreiding van de activiteiten onvoldoende ondersteunen. Ook bood het netwerk geen waardevol inzicht en locatiediensten waarop de winkels hun salesstrategieën konden bouwen.

Migratie naar cloudbeheerd netwerk

Colruyt koos daarom voor Extreme om te migreren naar een robuuster en betrouwbaarder cloudbeheerd netwerk dat meer capaciteit biedt en zorgt voor meer inzicht en achtergrondinformatie. Het nieuwe netwerk - aangedreven door ExtremeCloud IQ - belooft naadloze draadloze connectiviteit voor medewerkers en klanten. Daarvoor moeten onder meer ruim 10.000 ExtremeWireless Wi-Fi 6 access points zorgen.

ExtremeCloud IQ Co-Pilot, een door AI en ML aangedreven extensie van ExtremeCloud IQ, stelt Colruyt verder in staat om netwerkproblemen proactief te detecteren. De extensie biedt ook potentiele oplossingen en zorgt ervoor dat kleine issues niet uitmonden in grote. Zo is een optimale en betrouwbare gebruikerservaring gewaarborgd.

Colruyt schakelt voor de installatie en het beheer van het netwerk Extreme Premier Services in. Dit is een persoonlijk team van externe netwerkexperts. Ook maakt het bedrijf gebruik van ExtremeWorks Advanced Hardware Replacement Service, dat voorziet in 24/7/365 hardwaresupport. Colruyt gebruikt verder Four Wall Premier Support. Deze dienst voorziet in geavanceerde hardware- and software-support voor alle netwerk- en datacenteronderhoud en in volledige financiële flexibiliteit en schaalbaarheid via Extreme Capital Solutions.

Stabiele oplossing voor bedrijfsvoering

“Wij gebruiken al jaren de technologie van Extreme", stelt Wim Pletinckx, Head of IT Infrastructure, Colruyt Group. "Het intuïtieve cloudplatform gaat onze experts ondersteunen in het beheren van de draadloze omgeving en het bieden van een stabiele en goed presterende draadloze oplossing voor onze bedrijfsvoering."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!