Martijn Kregting - 04 oktober 2021

Samenwerking PinkRoccade Care met Roosterplatform

Samenwerking PinkRoccade Care met Roosterplatform image

PinkRoccade Care werkt voortaan samen met Roosterplatform, aanbieder van planningssoftware voor zorgorganisaties. Zorgorganisaties die werken met mijnCaress, het ECD van PinkRoccade, kunnen op basis van deze samenwerking hun planningswerkzaamheden optimaliseren en vereenvoudigen.

Roosterplatform plant het zorgpad van de cliënt, de agenda van de behandelaar en arts, de beschikbare ruimtes e?n de middelen hiervoor. Verder kan er rekening worden gehouden met extra agenda-items, zoals de reistijd tussen locaties, vergaderingen of pauzes. De koppeling met Roosterplatform is volgens PinkRoccade Care een welkome nieuwe functionaliteit binnen het ECD, die momenteel bij zorginstelling Laurens wordt geïmplementeerd.

Verder kijken dan plannen

Roosterplatform stelt zorgorganisaties verder te laten kijken dan het plannen van activiteiten, waardoor de tool bij kan dragen aan het bereiken van de algemene organisatiedoelen. Voorbeelden zijn het creëren van meer behandelcapaciteit, meer plannen vanuit de cliëntvraag of het plannen zelf minder arbeidsintensief maken. Het streven naar het optimaal inzetten van personeel en deskundigheid kan een grote bijdrage leveren aan het organisatieresultaat en de kwaliteit en continuïteit van de zorg.

Door het automatiseren van de planningsprocessen kunnen planners meer gefocust met de roosterstrategie bezig zijn, zodat de wensen en eisen van zowel de cliënt, de behandelaar als de rest van de organisatie in balans zijn. De activiteiten worden niet langer gepland op basis van opgegeven eigen beschikbaarheid, maar op basis van de ruimte in de agenda. Roosterplatform ondersteunt ook gefaseerd automatiseren: afhankelijk van de behoeftes en mogelijkheden maakt de organisatie stap voor stap de overgang van handmatig naar geautomatiseerd plannen.

Minder administratieve lasten

Het behandelprogramma is binnen de omgeving van mijnCaress beschikbaar, waardoor de zorgmedewerker niet tussen diverse programma’s hoeft te switchen. De koppeling wordt door iedere partner zelf gebouwd. Het resultaat is volgens de twee samenwerkingspartners een grote administratieve lastenvermindering waardoor er ruimte ontstaat voor andere werkzaamheden.

“We zagen direct de meerwaarde van de koppeling met Roosterplatform en zijn de eerste zorgorganisatie die ermee gaat werken binnen mijnCaress", stelt Sylvana Bastiaanse, directiesecretaris Domein Kortdurende Zorg bij zorgaanbieder Laurens. "De planners van onze revalidatie-locaties gaan met Roosterplatform binnen het ECD geautomatiseerd plannen, waarbij er direct rekening wordt gehouden met de persoonlijke agenda van de cliënt.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!