Martijn Kregting - 06 oktober 2021

Nieuwe Identity Solutions app voor Salesforce-gebruikers

Nieuwe Identity Solutions app voor Salesforce-gebruikers image

Identityexpert Signicat en Salesforce-partner Appsolutely stellen de app ‘Signicat – Identity Solutions’ beschikbaar via de Salesforce AppExchange. Organisaties die Salesforce gebruiken, kunnen zo klanten of gebruikers laten inloggen met eID’s zoals iDIN, DigiD, eHerkenning en itsme.

Signicat – Identity Solutions is volgens de twee initiatiefnemers geschikt voor alle scenario’s waarin identiteit een rol speelt. Zo kan de app worden gebruikt voor online identificatie en authenticatie van klanten of gebruikers, onboarding en de ondersteuning van Know Your Customer (KYC)- en Know Your Business (KYB)-processen.

Tot slot kan de app worden ingezet om documenten zoals een Ultimate Beneficial Owner (UBO)-verklaring digitaal te laten ondertekenen. Verschillende functionaliteiten van Signicat komen hiermee beschikbaar op het Salesforce-platform.

Organisaties kunnen de app via de Salesforce AppExchange downloaden en configureren de app binnen hun eigen omgeving. Vervolgens sluiten ze een contract met Signicat om bijvoorbeeld inloggen met DigiD, iDIN of eHerkenning mogelijk te maken.

De implementatie zou door het ontbreken van enige vorm van codes tot 95 procent sneller kunnen verlopen dan wanneer bedrijven 1-op-1-koppelingen met de verschillende eID’s moeten realiseren. Signicat zorgt verder voor het onderhoud van de eID-koppelingen, wat de beheerlast tot een minimum moet beperken.

Het gebruik van vertrouwde eID’s biedt een hoge mate van zekerheid over identiteiten. Dit ondersteunt compliance met wet- en regelgeving zoals de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme (Wwft), eIDAS en de Wet digitale overheid (Wdo).

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!