NTT Ltd is technologie partner Tour de France voor vrouwen

15-10-2021 | door: Witold Kepinski

NTT Ltd is technologie partner Tour de France voor vrouwen

NTT Ltd., een wereldwijde aanbieder van technologische en zakelijke oplossingen, kondigt vandaag aan dat ze zijn benoemd tot officiële technologiepartner van A.S.O. bij de Tour de France voor vrouwen (Tour de France Femmes avec Zwift). De nieuwe race in 2022, waarvan de route vandaag bekend is gemaakt, zal de ontwikkeling van het vrouwenwielrennen aanmoedigen en een nieuwe generatie vrouwen inspireren.

Voorafgaand aan de race voor mannen gaat de Tour de France voor vrouwen op 24 juli op de Champs-Élysées van start. Twintig teams met elk zes renners doen mee aan de wedstrijd, die eindigt op 31 juli 2022. Om diversiteit en gelijkheid binnen de wielersport zoveel mogelijk te stimuleren, zal het evenement dezelfde codes, waarden en symbolen hanteren als bij de wedstrijd voor mannen.

Als officiële technologiepartner van het evenement werkt NTT samen met A.S.O. bij het implementeren van een technologische roadmap, die fans een rijke digitale ervaring biedt. Dit omvat een Race Center, dat social media, commentaren en LeTourData integreert. Fans zijn zo verzekerd van datagedreven inzichten en voorspellingen via Twitter, Instagram en tv-uitzendingen op basis van kunstmatige intelligentie (AI). Fans zijn hierdoor nog dichter bij de sportieve prestaties van de wielrenners betrokken.

Over de samenwerking zegt Marilyn Chaplin, Chief Human Resources and Sustainability Officer bij NTT Ltd.: “We zijn ongelooflijk trots dat we deel uitmaken van dit historische evenement en A.S.O. mogen ondersteunen bij het mogelijk maken van meer inclusiviteit bij het vrouwenwielrennen. De start van de wedstrijd zal een belangrijke impact hebben op de diversiteit in het wielrennen en zal meer vrouwen stimuleren om aan deze sport deel te nemen. Met onze technologie kunnen de vrouwelijke wielrenners zich beter profileren en het brengt de fans nog dichter bij de sport. We zijn verheugd om een bijdrage te kunnen leveren aan een meer inclusieve en diverse sportbeleving.”

Naast de rol van NTT als officiële technologiepartner voor de Tour de France voor vrouwen, ondersteunt A.S.O. nog drie andere sportevenementen voor vrouwen: Paris-Roubaix Femmes, Fleche Wallonne Femmes en Liege-Bastogne-Liege Femmes. NTT was al langer actief als officiële technologiepartner voor de Tour de France voor mannen.

Yann Le Moënner, Chief Executive bij A.S.O is eveneens verheugd over de samenwerking: “Vanuit A.S.O. zijn we ontzettend trots dat we de Tour de France voor vrouwen organiseren en we samenwerken met de toonaangevende technologiepartner NTT. Zoals bekend zorgt deze samenwerking ervoor dat onze fans nog dichter bij de actie van de sporters komen. In juli 2020 werkte NTT samen met Zwift om de eerste virtuele Tour de France mogelijk te maken. Ondanks de coronapandemie waren 40 miljoen fans in staat om het wielerevent dichtbij en intensief te beleven. Met de technologie van NTT zijn we in staat om op basis van innovatie, data-analyse en gelijkheid de race van toekomst te organiseren.”

Terug naar nieuws overzicht
Datacenter