Cisco breidt ThousandEyes uit met nieuwe diensten

12-11-2021 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Cisco breidt ThousandEyes uit met nieuwe diensten

Cisco kondigt tijdens Partner Summit nieuwe ThousandEyes diensten aan. De diensten stellen IT-beheerders in staat om problemen met het internet en in de cloud in real-time te identificeren, zodat IT-afdelingen deze – ook op afstand – sneller kunnen verhelpen.

Storingen en andere netwerk- en cloudproblemen kosten bedrijven in tijden van hybride werken veel tijd en geld. Daarom introduceert ThousandEyes, de internetmonitorings- en intelligence tool van Cisco, Application Outages en de Internet Outage Map. Deze online overzichtskaarten laten de real-time status van internetconnecties en van alle SaaS-cloudoplossingen ter wereld zien. Ook brengen zij eventuele problemen duidelijk in kaart.

Duizenden meetpunten

ThousandEyes verzamelt de data voor deze kaarten via duizenden meetpunten en doen miljarden metingen over de gehele wereld. De allereerste publieke Cisco ThousandEyes Internet Outage Map geeft gebruikers informatie over internetstoringen, op basis van actuele prestatiegegevens. Door op deze manier informatie te verzamelen zijn deze tools minder misleidend en onnauwkeurig dan websites die zich uitsluitend baseren op internetproblemen die door gebruikers gerapporteerd worden. Zo kunnen gebruikers en IT-afdelingen connectieproblemen snel linken aan algemene internetuitval of aan een probleem met de eigen verbinding.

Application Outages maakt vergelijkbare informatie zichtbaar over cloud- of SaaS-applicaties. Zo kunnen IT-afdelingen connectieproblemen bij gebruikers van bepaalde applicaties snel linken aan eventuele storingen bij cloudapplicaties. Deze informatie wordt ook verzameld door de nauwkeurige metingen van ThousandEyes en is gekoppeld aan het Internet Insights-platform van ThousandEyes.

"Cisco is al lang een leider op het gebied van netwerken, security en online samenwerking, wat ons een unieke kans biedt om de uitdagingen en zorgen van een hybride workforce end-to-end aan te pakken", aldus Sebastiaan de Haas, Cloud Infrastructure & Software Lead Cisco Nederland. "Zichtbaarheid in applicaties en netwerken die niet onder direct toezicht van de IT-afdeling staan is een cruciale succesfactor voor IT-teams bij het ondersteunen van een hybride workforce in verschillende nieuwe digitale ervaringen."

Betere inzichten in Cisco Webex

Tijdens WebexOne, eind vorige maand, kondigde Cisco ThousandEyes Webex Agents aan om de connectie tussen thuiswerkende werknemers en Webex-diensten te monitoren. Zo kunnen IT-afdelingen er snel achter komen of een haperende connectie ligt aan de Webex-dienst, aan de internetverbinding, of dat het een andere oorzaak heeft. De Hybrid Work Index van Cisco toont aan dat deze applicaties door IT-afdelingen tussen mei 2020 en augustus 2021 het meest werden gecontroleerd, wat duidelijk laat zien hoe belangrijk deze applicaties zijn voor het hybride werken.

Daarnaast kondigt Cisco op de Partner Summit ook een eenvoudigere en meer intuïtieve benadering van SD-WAN aan, waarmee langeafstandsnetwerken (WAN) en online netwerken beter gecontroleerd kunnen worden en zichtbaarder zijn. Cisco blijft ook 'zero trust'-oplossingen aanbieden, waardoor het makkelijker wordt om via elk netwerk, overal veilige toegang tot oplossingen te garanderen.

Partner-first mentaliteit

Veel Cisco-klanten werken samen met vertrouwde partners om technologische transities, zoals die naar hybride werk, door te maken. Door de focus van Cisco op hybride werken kunnen Channel-partners een cruciale rol spelen bij het helpen van klanten in deze transitie. Cisco kent een partner-first mentaliteit.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud