Witold Kepinski - 01 december 2021

Amazon Web Services lanceert AWS Partner Paths

Amazon Web Services lanceert AWS Partner Paths image

Amazon Web Services introduceert nieuwe AWS Partner Paths, een flexibele manier om de betrokkenheid bij Amazon Web Services (AWS) te versnellen vanaf 28 januari 2022. Dit meldt het AWS Partner Network (APN) in een blog tijdens het re:Invent 2021 event namens Priya Bains, Senior Product Manager – AWS Partner Network en Christine Linthacum, Principal Product Manager – AWS Partner Network.

AWS meldt: "Partners hebben met ons gedeeld dat ze meer manieren nodig hebben om sneller met AWS te werken naarmate hun bedrijf evolueert om aan de behoeften van de klant te voldoen. Partner Paths zijn een antwoord op deze evolutie. Dit raamwerk biedt een samengestelde reis door partnerbronnen, voordelen en programma's. Partner Paths vervangen modellen van het type technologie en consulting , en evolueren naar een model van het type aanbieding. Vorig jaar lanceerden we het eerste ISV Partner Path. De nieuwe Paths ondersteunen meer klantenaanbiedingen en bieden partners flexibiliteit in alle manieren waarop ze met AWS omgaan. We bieden nu vijf partnerpaden aan: softwarepad, hardwarepad, trainingspad, distributiepad en servicepad, die staan voor consulting, professionele, beheerde of doorverkoopservices met toegevoegde waarde."

Partners kunnen zich inschrijven voor een of meerdere paden op basis van hun unieke klantenaanbod. "Als onderdeel van deze aankondiging hernoemen we ook het ISV-pad naar softwarepad om het aanbodtype beter weer te geven in plaats van partnertypes. AWS Partner Paths vereenvoudigen het betrokkenheidsmodel voor partners, vergroten de toegang van partners tot voordelen en bieden een meer intuïtieve en gestroomlijnde ervaring", zo meldt de cloud aanbieder.

Partner Portal

AWS Partner Paths zijn speciaal gebouwd om een reeks klantenaanbiedingen van partners te ondersteunen en te versterken. "We bieden organisaties die zich registreren bij het AWS Partner Network (APN) toegang tot een speciale partnerportal, trainingskortingen, zakelijke en technische ondersteuningsinhoud, programma's en voordelen die relevant zijn voor hun aanbod", aldus AWS.

Naarmate AWS-partners op elk pad vorderen, kunnen ze gebruikmaken van ondersteunende middelen, financieringsvoordelen ontgrendelen en gebruikmaken van een breed scala aan programma's om hun klantenaanbod te innoveren, uit te breiden en te differentiëren. Er zijn geen niveauvereisten om software- en hardwareaanbiedingen met AWS te valideren. Partners kunnen een gekwalificeerde software- en/of hardwarebadge verdienen en rechtstreeks toegang krijgen tot verschillende AWS-bronnen die specifiek zijn ontworpen voor de software- of hardwarepaden.

Voor organisaties die zich bezighouden met het Services- en Trainingstraject blijven de niveaus belangrijk voor klanten om de diepte van hun ervaring te begrijpen. Een partner kan zich bijvoorbeeld inschrijven voor het Software Path en het AWS SaaS Factory- programma gebruiken om hun oplossing te optimaliseren en een Foundational Technical Review (FTR) te voltooien om de "AWS Qualified Software"-badge voor hun aanbod te behalen, terwijl ze zich ook inschrijven voor de Services Pad om erkenning op partnerniveau te krijgen voor hun op AWS afgestemde professionele capaciteiten en ervaring met beheerde services. "We hebben ook een speciaal partnerpad voor distributie, een pad dat alleen op uitnodiging is bedoeld om geautoriseerde distributeurs te helpen sneller met AWS om te gaan", aldus AWS.

Intuïtieve ervaring voor partners

AWS besluit: "Ter ondersteuning van dit nieuwe raamwerk hebben we de AWS Partner Central- ervaring gestroomlijnd om partners te voorzien van de juiste tools die het gemakkelijker maken om zichzelf te bedienen. Deze nieuwe gebruikerservaring, een ander antwoord op feedback van partners, helpt AWS-partners om te navigeren door middelen, gestructureerde inhoud, voordelen en programma's om de expertise van klanten beter te laten zien. Zoals met alles wat we bij AWS doen, is de obsessie van de klant een kernonderdeel van ons bedrijf. We zijn geobsedeerd om onze partners de flexibiliteit en wendbaarheid te geven om te gedijen in de zakelijke gebieden van hun keuze, en we kijken ernaar uit om deze Partner Paths begin 2022 uit te rollen."

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!