Juniper Networks vernieuwt partnerprogramma

Gordon Mackintosh

03-12-2021 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

Juniper Networks vernieuwt partnerprogramma

Juniper Networks vernieuwt zijn wereldwijde Juniper Partner Advantage Program (JPA). Met ingang van 1 januari 2022 voorziet dit programma in een nieuw partnerniveau en een modern platform voor samenwerking op verkoopgebied. Het JPA 2022-programma biedt daarnaast een vernieuwde trainingservaring, zodat partners hun kennis van de oplossingen van Juniper sneller kunnen uitbreiden en hun kansen voor zakelijke groei kunnen vergroten.

De afgelopen jaren is gebleken dat netwerken belangrijker zijn dan ooit tevoren. Netwerkbeheerders staan voor een tweeledige opgave gesteld. Ze moeten een steeds complexere omgeving beheren en een optimale gebruikservaring waarborgen. Een nieuwe focus op samenwerking via het partnerprogramma draagt bij aan intensievere interactie met partner en biedt hen meer kansen.

Recordgroei binnen alle partnersegmenten

JPA 2022 bouwt voort op de investeringen die Juniper de afgelopen jaren deed met de overname van Mist Technologies, 128 Technology, Apstra en Netrounds. Deze overnames droegen bij aan een recordgroei binnen alle partnersegmenten. Nieuwe verbeteringen van het platform voor partnerinteractie leggen de basis voor verdere groei, zoals uitbreidingen van de Champions-community’s voor technische en verkoopprofessionals, virtuele werkomgevingen voor samenwerking tussen de salesprofessionals van Juniper en die van partners, hogere beloningen voor verkopers en het nieuwe partnerniveau Elite Plus.

“Juniper Networks is een partnergerichte onderneming. Onze investeringen in het programma voor 2022 zullen onze sterke samenwerkingsverbanden kracht bijzetten en ons allemaal op weg helpen naar hypergroei”, zegt Gordon Mackintosh (foto), vice president Global Channel & Virtual Sales bij Juniper Networks. “Naar onze mening hebben onze overnamestrategie en innovaties geresulteerd in een uiterst aantrekkelijk aanbod van netwerkoplossingen. We brengen deze geest van innovatie nu naar het partnerprogramma met het nieuwe Elite Plus-niveau en verbeteringen van onze community’s. Daarmee willen we in 2022 en de daaropvolgende jaren een snelle groei en expansie realiseren.”

Andere vernieuwingen aan het partnerprogramma zijn onder meer:

  • Het nieuwe partnerniveau Elite Plus: De meest toegewijde partners van Juniper komen nu in aanmerking voor een nieuw topniveau binnen het partnerprogramma: Elite Plus. Dit niveau biedt toegang tot ondersteuning, investeringen, beloningen, gerichte business development en tools voor demand generation.
  • Partnercommunity’s: Het uitgebreide Champions-programma wordt aangevuld met speciale trajecten voor de technische en verkoopprofessionals van partners. Zij krijgen toegang tot mogelijkheden voor permanente educatie, virtuele salestools, een Communities-forum en werkomgevingen waarin zij kunnen samenwerken met experts van Juniper. Ze ontvangen daarnaast digitale badges en beloningen als blijk van hun succes en krijgen toegang tot demoplatforms en evenementen.
  • Virtuele sales pods: De samenwerking tussen Juniper en zijn partners is van cruciaal belang voor wederzijds succes. Nieuwe virtuele sales pods bieden een gedeelde werkomgeving waarin partners en experts van Junipers in real time kunnen communiceren over accounts, verkoopinitiatieven en andere zaken. Dit draagt bij aan kortere verkoopcycli en hogere conversiepercentages.
  • Een nieuw Learning Academy-platform: Ter ondersteuning van de community’s en verkoopsamenwerkingen zal de Learning Academy dienen als bron van nieuwe content en webinars om partners te informeren en hen in staat te stellen om sneller succes te boeken.
  • Incentives: Voortbouwend op de investeringsstrategie van 2021 zal Juniper partners belonen voor deals met bestaande en nieuwe klanten en boosters bieden op software en voor Elite Plus-partners.

Het partnerprogramma van Juniper Networks is op 1 januari 2022 van kracht.

Terug naar nieuws overzicht