Nutanix experts voorspellen tech trends 2022

Rajiv Ramaswami, President en CEO bij Nutanix

02-12-2021 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

Nutanix experts voorspellen tech trends 2022

Nutanix, speler in private, hybrid en multicloud-computing, deelt zeven voorspellingen voor 2022. Ondanks een bewogen jaar, waarin de cloud steeds vaker centraal kwam te staan in nieuwe werkmodellen, kijken we vol frisse moed vooruit naar 2022. Verschillende Nutanix-experts spreken hun verwachtingen uit over wat ons het komende jaar te wachten staat.

Nieuwe manieren om schaars talent te behouden
Technologie zal een belangrijke enabler worden van de groeiende arbeidsmarkt en de betrokkenheid van werknemers, de bedrijfscultuur, gezondheid, flexibel werken en natuurlijk de productiviteit verder stimuleren. Bedrijven die leren hoe zij technologie goed kunnen aanpassen en inzetten voor deze doeleinden, zullen een concurrentievoordeel behalen als het gaat om het aantrekken en behouden van nieuw, en schaars, talent. - Rajiv Ramaswami, President en CEO bij Nutanix.

Meer inzet van artificial intelligence
2022 wordt het jaar van artificial intelligence (AI). Gezien de technologische vooruitgang en het tekort aan geschoolde arbeidskrachten, verwacht ik dat veel meer bedrijven AI zullen gebruiken om uitdagingen aan te pakken. De realiteit is echter dat AI niet gemakkelijk is. Dus naast een verhoogde focus, verwacht ik dat veel bedrijven zullen falen in hun eerste poging met AI. Aan de andere kant denk ik dat bedrijven die hun eerste stappen op het gebied van AI zetten, meer kans van slagen hebben als ze beginnen met afgebakende projecten en sterke bedrijfsdoelen in gedachten, in plaats van te proberen direct grote problemen aan te pakken. - Rajiv Ramaswami (foto), President en CEO bij Nutanix.

Verdere opkomst van de hybrid cloud
Mede dankzij de bewogen jaren waarin veel van bedrijven is gevraagd met betrekking tot hun flexibiliteit, voorspel ik dat de hybrid cloud steeds vaker de voorkeursomgeving wordt voor steeds meer bedrijven. Naarmate IT-teams workloads in meerdere clouds implementeren, zullen bedrijven op zoek gaan naar meer operationele consistentie voor hun clouds, wat leidt tot de adoptie van technologieën die uniforme gebruikerservaringen, beleidsregels, security en SLA's bieden. - Rajiv Mirani, CTO bij Nutanix.

Data-security als grootste uitdaging
Security zal een topprioriteit blijven voor IT, met data-security als grootste uitdaging. De waarde van data kan niet meer worden ontkend. De meeste bedrijven draaien op data. Het beveiligen hiervan is echter een van de grootste uitdagingen van deze tijd gebleken. Nu hybride data steeds overheersender worden, zijn nieuwe data-tracking- en governance-tools nodig om te kunnen blijven voldoen aan compliance-regelgeving en security-vereisten. - Rajiv Mirani, CTO bij Nutanix.

Cyber-exploits zullen verfijnder worden en WFH-trends zullen dit verergeren
Ik voorspel dat we in 2022 de eerste grote cyber-exploits zullen zien die profiteren van technologische vooruitgang die nog niet goed is beveiligd. Misschien zien we een grote exploit die gebruikmaakt van de recente verbeteringen van gezichtsherkenningstechnologie om een impactvolle deep fake uit te voeren, of zien we dat bedrijven of naties geïnfiltreerd worden via 5G. Ondanks dat 5G veiliger is dan eerdere draadloze technologie, is de attack surface veel groter. Daarnaast vergroot het werken op afstand de waarde van de data die via 5G worden gedeeld. - Wendy M. Pfeiffer, CIO en SVP bij Nutanix.

Winst als continuüm, niet als ‘event’
Verouderde verkoopmethoden en incentivemodellen behoren tot het verleden. Nu klanten hun IT-producten vaker consumeren via abonnementen in plaats van eenmalige aankoop, komen leveranciers onder druk te staan om partnerincentives af te stemmen op de customer journey. Ik denk dat het opsplitsen van de incentive-stack meer duurzame waarde gaat creëren voor klanten. Bij Nutanix onderzoeken we daarom hoe we partners kunnen belonen gedurende de volledige tijd die een klant met ons doorbrengt. We zijn van mening dat het partners beter in staat stelt hun betrokkenheid bij klanten te verdiepen. - Christian Alvarez, Senior Vice President of Worldwide Channel Sales bij Nutanix.

Het juiste doen voor klanten
We verwachten dat het partnerlandschap nog meer voorbeelden gaat zien van leveranciers die een gemeenschappelijke basis vinden op basis waarvan zij kunnen voldoen aan de vraag naar completere, multi-technologische oplossingen. Allianties zullen niet alleen worden aangedreven door de klanten van vandaag, maar ook door de klanten van morgen, aangezien nieuwe innovaties ook meer complexiteit met zich meebrengen. Dit is geen nieuwe trend. Zo is Nutanix onlangs strategische relaties aangegaan met Red Hat en Citrix, die beide van grote waarde zijn gebleken voor onze partners. Om te kunnen voldoen aan de veranderende en steeds complexer wordende vraag van klanten, zullen allianties essentieel zijn. - Christian Alvarez, Senior Vice President of Worldwide Channel Sales bij Nutanix.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud