F5 stemt inspanningen van beveiligings- en fraudeteams beter op elkaar af

11-12-2021 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

F5 stemt inspanningen van beveiligings- en fraudeteams beter op elkaar af

F5 introduceert meerdere security-uitbreidingen om de inspanningen van beveiligings- en fraudeteams beter op elkaar af te stemmen. Hierdoor worden geautomatiseerde en door mensen aangestuurde kwaadaardige activiteiten geblokkeerd, waardevolle gebruikersgegevens afgeschermd en fraude een halt toegeroepen. Organisaties kunnen zo geavanceerde bedreigingen voorkomen, het vertrouwen van klanten versterken en de IT-samenwerking verbeteren dankzij gecombineerde app-beveiliging, bot-beheer en fraudebestrijding.  

De nieuwe oplossingen zijn een uitbreiding van F5's Shape Security aanbod en vallen onder de SaaS en managed services om klanten, applicaties en API's te beschermen tegen ‘account takeovers’ (ATO) en tegelijkertijd betere digitale ervaringen te leveren op elk moment op elk apparaat.

Account takeovers

Iedere organisatie die digitale betalingen uitvoert of accepteert is een ATO-doelwit. Zodra een account is gecompromitteerd, kan een fraudeur geld aftappen, goederen of diensten kopen, of toegang krijgen tot betalingsinformatie om deze op andere sites te gebruiken, waardoor klanten vervreemden en omzet wordt misgelopen.  

ATO begint vaak met credential stuffing, waarbij eerder gecompromitteerde gebruikersreferenties (zoals gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord) en persoonlijk identificeerbare informatie (PII) continu op een geautomatiseerde manier worden geprobeerd totdat een succesvolle login is bereikt. Een andere veel voorkomende manier zijn client-side attacks waarbij legitieme websites worden overgenomen door digitale skimming tools te installeren om inloggegevens, betaalkaartgegevens en andere PII te stelen.

Centraal platform

De nieuwe oplossingen van F5 bieden bescherming tegen account-overnames op één enkel platform. Beproefde technieken voor beveiliging en fraudepreventie elimineren uiteenlopende geautomatiseerde en menselijke aanvallen. Aggregator Management biedt bescherming tegen bots die eigen en externe online omgevingen aanvallen; Authentication Intelligence herkent legitieme gebruikers tijdens de hele klantreis en Client-Side Defense biedt inzicht in digitale skimming-aanvallen aan de client-zijde. In combinatie met de snelle verwijdering van post-login fraude via Account Protection, biedt F5 Shape een end-to-end benadering die de gewenste interactie beoordeelt, digitale ervaringen stroomlijnt en ATO-pogingen stopt die anders leiden tot fraude, verloren omzet en verminderde klantloyaliteit.

"F5 Shape beperkt de impact van schadelijk menselijk en geautomatiseerd verkeer om account-overnames en afgeleide bedreigingen een halt toe te roepen", aldus Saurabh Bajaj, VP Product Management van F5 Shape. "Het aanbieden van oplossingen op één platform stimuleert samenwerking, terwijl fraude- en SecOps-teams worden vrijgemaakt om zich op andere prioriteiten te richten en inzichten toe te passen om de prestaties te verbeteren. Met de mogelijkheid om opvallende zaken en verdacht account-gedrag proactief aan de oppervlakte te brengen, elimineert F5 cybercriminaliteit op verschillende manieren in elke fase van de digitale customer journey, waardoor de industrie een echte end-to-end oplossing voor beveiliging, authenticatie en fraude krijgt."

Terug naar nieuws overzicht
Security