Redactie - 13 december 2021

Lenovo onthult nieuw channel framework

Lenovo onthult nieuw channel framework image

Lenovo onthult "Lenovo 360", het eerste wereldwijde framework dat ontworpen is om channel partners gemakkelijker toegang te bieden tot het volledige Lenovo-portfolio van toestellen, infrastructuur, diensten en oplossingen. Het nieuwe Lenovo 360-framework komt op een moment dat zowel kleine als grote bedrijven steeds meer overschakelen op het "Everything-as-a-Service"-consumptiemodel. Lenovo 360 helpt partners bij het benutten van service-geleide en op oplossingen-gebaseerde kansen met hun klanten te creeëren en nieuwe inkomstenstromen te genereren.

Lenovo 360 is ontworpen in samenwerking met de channel partners van Lenovo, en brengt de kernelementen van mensen, programma's en tools samen. Het framework omvat daarbij meer uniforme wereldwijde kanaalteamstructuren. Ook introduceert Lenovo 360 acht oplossingen die een grotere productiviteit en samenwerking van het personeel, flexibiliteit van de infrastructuur, verbeteringen op het vlak van duurzaamheid en industrie-specifieke oplossingen mogelijk maken om gedeelde zakelijke uitdagingen aan te pakken. zoals de initiatieven "Better Together" en "TruScale Accelerator," bieden partners de kans om hun inkomsten tot 30% of meer te verhogen op de verkoop van producten en oplossingen uit het Lenovo-portfolio, en op de verkoop via as-a-Service.

Lenovo 360, dat officieel in januari 2022 beschikbaar is, bouwt op de reorganisatie van de drie kernbedrijfseenheden in april 2021. Intelligent Devices Group, de zakelijke kern op het gebied van pc's en IoT, Infrastructure Solutions Group en een nieuwe Solutions and Services Group die zich richt op verticals en diensten. Het framework helpt partners om hun Lenovo-aanbod uit te breiden en daarmee hun verkoopprestaties te verhogen.

"We erkennen dat we partners hebben die hun inkomsten- en winststromen willen diversifiëren door meer service-led of solutions-based te worden," zegt Pascal Bourguet, Global Channel Chief, Lenovo. "Lenovo 360 verenigt ons portfolio op een manier die gemakkelijker toegang biedt tot al onze producten en oplossingen. Onze partners krijgen daardoor de mogelijkheid om die doelen na te streven. Tegelijk kunnen we onze pc- en infrastructuurgerichte partners nog steeds alles bieden waar ze om vragen."

"Vanwege de impact van de pandemie, zijn veel van de partners van Lenovo zijn op zoek naar toekomstbestendige oplossingen voor hun klanten. Oplossingen die nieuwe normen als work-from-anywhere (WFA) en andere hybride werkmodellen ondersteunen, zullen nu onder één framework beschikbaar zijn voor channel partners."

Het Lenovo 360-framework zorgt niet alleen voor de vereenvoudiging van het algemene partnerproces van Lenovo, maar biedt de channel partners van het bedrijf ook specifieke activeringen zoals opleidingen, certificeringen en channel marketing playbooks.

"Via Lenovo 360 hebben we ook kant-en-klare marketingmaterialen en -campagnes gecreëerd waar onze partners gebruik van kunnen maken. Zo kunnen ze net zo snel als wij de markt op gaan, met de meest actuele informatie over oplossingen en diensten," voegt Bourguet toe. "Daarnaast voegen we meer mogelijkheden toe om over de expertise van deskundigen te beschikken om een hoog niveau van dienstverlening te bieden dat garandeert dat onze partners altijd toegang hebben tot de producten, diensten, deskundigen en Lenovo-talent dat ze nodig hebben."

Lenovo 360 is vanaf januari 2022 wereldwijd beschikbaar voor partners via de Lenovo Partner Hub.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!