Wouter Hoeffnagel - 17 december 2021

2GetR-app van Appronto vereenvoudigt communicatie op werkvloer

2GetR-app van Appronto vereenvoudigt communicatie op werkvloer image

Appronto, specialist in low-code business-applicaties en cloud-integraties, introduceert de 2GetR-app. Deze native mobile app is gebouwd op basis van het Mendix low-code platform. De app stelt medewerkers in staat om snel en intuïtief te communiceren met hun werkgever en collega’s en op de hoogte te blijven van wat er gebeurt in de organisatie. De applicatie is specifiek geschikt voor medewerkers die thuiswerken, werk verrichten in een magazijn of fabriek of anderszins buiten een kantooromgeving actief zijn.

Voor veel medewerkers die niet in een kantooromgeving werken, maar overdag bijvoorbeeld op een fabrieksvloer of in een magazijn te vinden zijn, is het lastig goed geïnformeerd te blijven over wat er zich bij hun werkgever afspeelt. E-mailnieuwsbrieven worden niet altijd gelezen en het intranet van veel bedrijven is vaak verouderd en traag. Voor veel medewerkers is het bovendien na een lange werkdag een stap te ver om ‘s avonds thuis nog in te loggen om te kijken of er nog bedrijfsnieuws is. De 2GetR-app van Appronto lost deze problemen op.

Gebruiksvriendelijke medewerkers-app

De medewerkers-app van Appronto biedt een intuïtieve, interactieve gebruikservaring. Daarnaast is de app overal te gebruiken en makkelijk samen te voegen met andere apps die in gebruik zijn. De app werkt intuïtief, vergelijkbaar met social media platformen. Daardoor is de applicatie vrijwel direct door elke medewerker te gebruiken en zijn trainingen voor het gebruik van deze nieuwe applicatie overbodig.

Via de app kunnen gebruikers onder meer berichten van hun manager in hun inbox ontvangen of via push-notificaties de laatste bedrijfsupdates naar medewerkers sturen, zonder dat hiervoor e-mail nieuwsbrieven of intranetpagina’s gemaakt hoeven te worden. In de toekomst wordt ook nog chatfunctionaliteit aan de app toegevoegd. Het aantal mails binnen de organisatie kan hierdoor drastisch omlaag.

Ook kan de interactie met medewerkers worden vergroot door bijvoorbeeld het delen van korte peilingen, leuke video’s of interessante blogs. Medewerkers kunnen deze berichten vervolgens eenvoudig delen via hun social media kanalen.

Overal toepasbaar

Communicatie met medewerkers is door deze app niet meer afhankelijk van de werkplek. De 2GetR-app stelt medewerkers op afstand in staat overal en op elke plek in contact te zijn met hun werkgever of ze nu op hun werkplek aanwezig zijn of niet.

De app kan worden geïntegreerd met bestaande applicaties, waaronder de gebruikte HR-toepassingen. Medewerkers kunnen bijvoorbeeld zien hoeveel vakantiedagen ze nog hebben en nieuwe vakantiedagen aanvragen. Ook kunnen ze hun tijds- en urenregistratie bijhouden en actuele werkplanningen bekijken of aanpassen.
 
In de toekomst wordt de HR-functionaliteit verder uitgebreid. Het ontwikkelteam werkt onder andere aan functionaliteit om via de app salarisstroken en jaaroverzichten in te kunnen zien. Daarnaast wordt het op termijn ook mogelijk je ziek te melden via de app, een deel van je onboarding-traject via de 2GetR-app te volgen of praktische zaken te regelen zoals het boeken van een vergaderkamer. Medewerkers profiteren zo van één centraal startpunt voor verschillende toepassingen op het gebied van HR.

Het melden van veiligheidsincidenten

De applicatie beschikt tevens over uitgebreide functionaliteit voor het melden van veiligheidsincidenten op de werkvloer. Medewerkers kunnen een incident direct melden en hebben via de app inzicht in de laatste versies van veiligheidsprotocollen. Het afzonderlijke CMS zorgt ervoor dat veiligheidsinformatie altijd direct aanpasbaar is en daardoor altijd up to date.
 
Bas van der Horst, Managing Director van Appronto: “Medewerkers die niet op een vaste werkplek zitten, betrokken houden, kan lastig zijn voor bedrijven. Deze medewerkers zitten niet vaak achter hun laptop, maar hun telefoon hebben ze wel altijd bij zich. Met de 2GetR-app bieden we medewerkers één centrale plek voor communicatie met de werkgever. Werknemers kunnen HR-zaken inzien en regelen, communiceren met collega's, op de hoogte worden gehouden met relevant nieuws én actief bezig zijn met veiligheid op de werkvloer. Daarmee wordt hun betrokkenheid vergroot en worden tijdrovende processen gestroomlijnd. Een win-win voor alle betrokken partijen."

Beschikbaarheid

De medewerkers app is per direct beschikbaar. De 2GetR-app is beschikbaar in een Pro en in een Enterprise versie. De Pro versie bevat de standaard functionaliteit. In de Enterprise versie is het mogelijk de applicatie te integreren met de eigen bedrijfsapplicaties en volledig aan te passen aan de eigen corporate branding.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!