Witold Kepinski - 11 januari 2022

Gainsight neemt community software specialist inSided over

Gainsight neemt community software specialist inSided over image

Gainsight, de klant succes onderneming, heeft aangekondigd dat het inSided over nemen, gevestigd in Amsterdam. inSided is een community platform voor klantsucces dat uniek is ontworpen om de kracht van communities te benutten om betrokkenheid en productacceptatie te stimuleren, retentie te vergroten en duurzame klantrelaties op te bouwen. Het platform wordt gebruikt door honderden bedrijven, waaronder Gainsight, Gong, Productboard, Hopin, Sprout Social en Zapier.

De overname van inSided door Gainsight creëert een oplossing die het behoud van netto-inkomsten kan vergroten. De toevoeging van inSided aan Gainsight's bestaande productportfolio creëert een marktleidende oplossing die de digitale producten, klantgerichte teams en klantgemeenschappen van een bedrijf tijdens het hele klanttraject met elkaar kan verbinden.

"Elk technologiebedrijf wil het behoud van netto-inkomsten (NRR), de nummer 1 aanjager van aandeelhouders- en ondernemingswaarde, verhogen", zei Nick Mehta, CEO van Gainsight. "Maar om dit op een schaalbare manier te bereiken, is de grootste uitdaging voor leidinggevenden. In ons onderzoek met klanten was de belangrijkste strategie die ze gebruikten om te schalen het gebruik van communities om gebruikers rechtstreeks in het klantsuccesproces te brengen en klanten in contact te brengen met hun klanten. We zijn verheugd dat de toevoeging van inSided aan ons portfolio de klanten van Gainsight nu in staat stelt om digitale klantsuccesinspanningen op te schalen via gemeenschapsgestuurde, productgestuurde en klantgestuurde groei-initiatieven."

"Het volgende decennium zal de opkomst zijn van een nieuwe technologie-stack die is ontworpen om NRR te laten groeien", zegt Robin van Lieshout, oprichter en CEO van inSided. "InSided heeft gemeenschappen opnieuw uitgevonden voor het tijdperk van klantensucces. Door onze krachten te bundelen met Gainsight, hebben we onszelf in de beste positie geplaatst om bedrijven over de hele wereld te helpen digitale technologie te gebruiken om alle aspecten van het klanttraject te stimuleren en NRR op grote schaal positief te beïnvloeden."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!