Microsoft New Commerce Experience is beschikbaar

Microsoft New Commerce Experience is beschikbaar

11-01-2022 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

Microsoft New Commerce Experience is beschikbaar

Het Microsoft New Commerce Experience aanbod is beschikbaar voor alle abonnementen per gebruiker vanaf januari 2022. Microsoft New Commerce Experience (NCE) biedt abonnementen zoals Office 365, Microsoft 365, Dynamics 365, Windows 365, Power Platform en meer.

New Commerce Experience (NCE) speelt in op de digitale transformatie en de veranderde markt en klantbehoeften waar partners aan kunnen voldoen, aldus Microsoft. Met de komst van NCE is door Microsoft een transitieperiode ingesteld die tot 1 maart duurt. In deze periode zijn CSP en NCE naast elkaar beschikbaar. Na 1 maart geldt alleen nog NCE.

Het NCE abonnementsmodel voor Cloud Solution Provider (CSP)-partners wordt sinds begin januari 2022 geïmplementeerd, wat een prijsverhoging tot wel twintig procent met zich meebrengt voor klanten die kiezen voor maandelijkse abonnementen. Microsoft heeft daarbij aangekondigd dat het zijn prijzen voor de meeste Microsoft Office 365 SKU's op 1 maart 2022 met 15% zal verhogen. "Bovendien gaan ze een extra vergoeding/boete van 20% toevoegen aan licenties als je in een maandelijkse factureringsstatus blijft. Als u jaarlijks gaat factureren, betaalt u geen extra kosten", aldus change.org.

Pax8

Het New Commerce Experience (NCE) 'per seat'-model voor Microsoft 365-, Dynamics 365-, Windows 365- en Power Platform-abonnementen is het nieuwste in de evolutie van hun CSP-programma. Het biedt wederverkopers nieuwe tools om abonnementen te vereenvoudigen en te beheren, aldus Pax8.

New Commerce Experience is verder een uitbouw van het Microsoft Cloud Solution Provider (CSP) programma. Doel is de groei van Mirosoft partners te versnellen, de complexiteit en kosten van licenties te verminderen en de partners snel te laren inspelen op klantvragen zo meldt de leverancier. Het doel van het Microsoft NCE programma is blijkbaar om klanten die diensten van Microsoft's CSP-partners gebruiken, vast te leggen in abonnementsvoorwaarden van één of drie jaar.

Partner Center

Om partners te helpen klanten over te zetten naar de nieuwe verkoopervaring, heeft Microsoft tussen januari en juni 2022 twee introductiepromoties voor directe facturering en indirecte providerpartners die transacties uitvoeren in het CSP-programma. Partners kunnen zien voor welke promoties ze in aanmerking komen op de promotiepagina in Partner Center, en de introductiepromoties voor Microsoft 365, Dynamics 365 en Power Platform worden in januari toegevoegd en maandelijkse Global Promo Readiness-handleidingen zijn beschikbaar op de Microsoft partner website.

Vanaf oktober 2021 biedt Microsoft ook incentives voor nieuwe verkooptransacties in het CSP-programma onder het Microsoft Commerce Incentive-programma (MCI), voor directe factuurpartners, indirecte leveranciers en indirecte wederverkopers.

Lees alle details hier. Bekijk de FAQ van Pax8. Of bekijk de video van Microsoft specialist QBS Group over de Microsoft New Commerce Experience (NCE). Lees ook de blog van Ingram Micro Cloud: De New Commerce Experience van Microsoft kort uitgelegd. En lees op de website van QS solutions alle details rond NCE-abonnementsvoorwaarden.

Door: Witold Kepinski

Terug naar nieuws overzicht
Software