Witold Kepinski - 15 januari 2022

Vendasta neemt MatchCraft over

Vendasta neemt MatchCraft over image

Vendasta heeft de overname aangekondigd van MatchCraft van Advance Local. MatchCraft is een wereldwijd softwarebedrijf dat gespecialiseerd is in zoek-, display- en sociale-mediaadvertentieoplossingen voor digitale marketingbureaus en wederverkopers die kleine en middelgrote bedrijven (MKB's) op grote schaal bedienen.

Door de technologie van MatchCraft, waaronder het vlaggenschip AdVantage™-platform, samen te brengen met het end-to-end-platform van Vendasta, wordt het nieuwe aanbod voor de klanten van elk bedrijf uitgebreid. Met de complementaire technologie kunnen channelpartners de marketing-, display- en sociale-advertentiecampagnes van duizenden klanten op een efficiënte en effectieve manier beheren, terwijl ze gebruikmaken van Vendasta's platformtools die zijn ontwikkeld om kritieke oplossingen op de markt te brengen, te verkopen, te factureren, te vervullen en te leveren aan het MKB klanten.

"MatchCraft en Vendasta zijn al heel lang vrienden en we hebben het geluk dat ze zich bij het Vendasta-team voegen", zegt Brendan King , CEO van Vendasta . "Deze samenwerking zal de technologie op ondernemingsniveau van MatchCraft naar al onze kanaalpartners brengen, waardoor ze een superieure technologie-stack hebben die voorheen alleen beschikbaar was voor organisaties op ondernemingsniveau. We weten dat MatchCraft de verwachtingen overtreft en we horen het van veel van hun partners - die gebeuren om ook onze partners te zijn."

"Na vele jaren nauw met Vendasta te hebben samengewerkt, is het duidelijk dat hun drive om lokale bedrijven in staat te stellen succesvol te zijn, nauw aansluit bij de eigen waarden en missie van MatchCraft", aldus Sandy Lohr , CEO van MatchCraft . "We hebben een uitstekende nieuwe thuis gevonden in Vendasta, een die ons in staat zal stellen om onze focus op innovatie, integriteit in de markt en oplossingen die groei bevorderen voort te zetten."

MatchCraft, opgericht in 1998, levert toonaangevende technologie aan partners met het hoofdkantoor in 22 landen die campagnes voeren in meer dan 20 talen en dialecten over de hele wereld.

MatchCraft zal zijn bestaande en toekomstige partners blijven bedienen zoals het nu doet, met waardevolle integratie- en connectiviteitsmogelijkheden die in 2022 worden verwacht.

De deal markeert een versnelling van de strategische groeiplannen van beide bedrijven, die gericht zijn op het verbeteren en uitbreiden van het technologieaanbod ten behoeve van partners en hun MKB-klanten over de hele wereld. Door de toevoeging van advertentietechnologie aan Vendasta's portfolio van aanbiedingen kunnen channelpartners één uniform systeem gebruiken om MKB-klanten te helpen bij het opbouwen van klantinteresse, bekendheid, connecties, plezier en loyaliteit.

Vorige maand verwierf Vendasta CalendarHero, waarmee het zijn eigen en beheerde oplossingen uitbreidde met een best-in-class AI-aangedreven planningsoplossing.

De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!