Bikkelhart overgenomen door digitaal bureaugroep 4NG

14-01-2022 | door: Redactie
Deel dit artikel:

Bikkelhart overgenomen door digitaal bureaugroep 4NG

4NG neemt digitaal bureau Bikkelhart over. Het Amsterdamse bureau is een van de topspecialisten in het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van de digitale klantreis. Met de overname voegt 4NG deze waardevolle kennis en ervaring toe aan hun brede aanbod van digitale diensten, waarmee het zich kan meten met de top van de digitale bureaus in Nederland.

4NG is een digitaal servicebureau dat via een buy-and-build-strategie zijn groeiplannen verwezenlijkt. Sind 2021 is 4NG toegetreden tot het ecosysteem van Conclusion. Door kennis en ervaring van meerdere partijen slim te combineren, verbetert het doorlopend de dienstverlening aan de klanten. Bij eerdere overnames van bedrijven als Netvlies en Arlanet versterkte en verbreedde het vooral zijn aanbod en ervaring in de ‘achterkant’ van digitale processen.

Bikkelhart is in 2009 opgericht en heeft 40 werknemers in dienst. Het bedrijf kent zijn oorsprong in de financiële dienstverlening, maar inmiddels bedienen ze een breed scala aan topmerken in verschillende branches. Het Amsterdamse digitale bureau is gespecialiseerd in het ontwerpen, optimaliseren en automatiseren van online verkoop en digitale groei. Hun diensten variëren van digitale strategie, UX research en UI/UX-design tot conversie-optimalisatie, marketing automation, leadgeneratie en copywriting.

De combinatie van ontwerp en optimalisatie maakt dat Bikkelhart een unieke positie inneemt in de markt van digitale groei. Het bedrijf blijft volledig onder eigen vlag opereren.

“Door deze overname treden we toe tot de top-5 van digitale bureaus in Nederland”, zegt Ton Renes, M&A Director 4NG. “Met Bikkelhart erbij halen we een ontzettend creatieve en ervaren groep mensen aan boord. Het maakt ons in een klap thought leaders op het gebied van UX, UI en conversie-optimalisatie. En het sluit perfect aan op de bestaande diensten die we al bieden, waardoor we onze klanten van begin tot eind van dienst kunnen zijn. We hebben nu in onze bureaugroep 250 digitale experts die zich dagelijks bezighouden met het ontwikkelen en optimaliseren van complete digitale oplossingen voor local heroes.”

Bikkelhart wordt geleid door Laurens Hutten en Eric van Diemen, die het bedrijf mede hebben opgericht. “Bikkelhart staat voor bikkelen met hart voor de zaak”, legt Hutten uit. “Wij worden blij van groei. Groei van onze klanten, groei van onze medewerkers én groei van ons bedrijf. We zijn trots op de prachtige merken waarvoor we werken, maar we merken dat er soms behoefte is aan een meer full-service-aanbod. Met 4NG en het netwerk van Conclusion kunnen we onze klanten nóg beter en completer van dienst zijn, zonder ons karakter en unieke aanbod op te hoeven geven.”

Renes benadrukt dat er nog een voordeel zit aan de overname van Bikkelhart: “Ze hebben ook hele mooie klanten die wij nog niet bedienen, vooral in de financiële en verzekeringswereld. Dat is een mooie aanvulling op ons klantportfolio.” Onder de klanten van Bikkelhart bevinden zich onder andere online verzekeraar Inshared, onlineveilingbedrijf TBAuctions, Amsterdams vervoersbedrijf GVB, betaalkaartdienst ICS, DPG Media en zakelijke financieringsdienst New10, onderdeel van ABN.

Bert Jan de Jongh, Director Business Transformation bij Conclusion: “Sinds 2021 participeert Conclusion in 4NG, waardoor wij onze klanten uitgebreide expertise op gebied van digital experience kunnen bieden. Nu Bikkelhart is aangesloten bij 4NG kunnen we onze klanten ook expertise aanbieden aan de ‘voorkant’ van digitale groei: UX research, digital design, conversie-optimalisatie, copywriting en marketing automation.”

Terug naar nieuws overzicht