Witold Kepinski - 17 januari 2022

CloudOlive krijgt kapitaal voor uitbouw SaaS-platform voor MSPs

CloudOlive krijgt kapitaal voor uitbouw SaaS-platform voor MSPs image

CloudOlive, een innovatief SaaS-platform aanbieder uit Sydney - Australië -  heeft zijn tweede succesvolle fondsenwervingsronde aangekondigd, inclusief investeringen van veel van zijn eigen MSP-klanten. Het online platform van CloudOlive stelt MSP's in staat om ongelijksoortige SaaS-leveranciersfacturen centraal te beheren en automatisch te verzoenen met klantfacturen.

CloudOlive heeft een zeer gedenkwaardig begin; geboren uit het incubatorprogramma van Global Antler VC in 2020, toen uit meer dan 1600 kandidaten 80 ondernemers werden geselecteerd om deel te nemen aan een intensief programma van 10 weken waarin ze met zoveel mogelijk mensen ontwerpsprints zouden lopen, ideeën in en met als doel een mede-oprichter te vinden. Zodra een team is gevormd, is het een sprint om zoveel mogelijk tractie te genereren om vervolgens te pitchen voor het Antler VC-investeringscomité. Van degenen die hun idee voor een tech-startup pitchten, werden 12 bedrijven gefinancierd. Onder degenen die succesvol waren, waren Adam Ross, voormalig algemeen directeur van Autotask en verkoopdirecteur van Datto, en Enrico Tam, PhD in Engineering en Serial Tech Entrepreneur.

"Het was een beetje zoals Dragons' Den meets Tinder", zegt Ross van de Antler-ervaring. “Ik ging ermee aan de slag in de wetenschap dat ik mijn enorme kennis van de MSP-industrie wilde benutten via eerdere functies bij Autotask en Datto, maar ik moest de balans vinden van iemand die schaalbare technologie van wereldklasse kon bouwen en idealiter nul-op-één had gedaan in het verleden zoals Enrico. De oorsprong van het probleem kwam voort uit het zien van duizenden verkoopcycli van Autotask PSA en evenveel implementaties, toen SaaS de norm begon te worden. De vraag die steeds opdook die we nooit konden beantwoorden was; "Dus, hoe gaan al uw andere partners om met de fluctuaties van licenties die elke maand plaatsvinden?".

In de afgelopen 12 maanden is CloudOlive uitgegroeid tot een onmisbare tool in het arsenaal van een MSP. Het SaaS-platform, dat is geïntegreerd met Datto Autotask PSA, neemt nu meer dan 55 leveranciers op (waaronder Microsoft CSP, Datto, Webroot, Sophos, wereldwijde distributeurs, plus vele bekende en nicheleveranciers, en stemt ze automatisch af op de facturering van klanten.

Omdat hij nieuw was in het marktsegment, kon mede-oprichter Enrico Tam een frisse blik werpen op wat voor velen een probleem was dat universeel naar de 'te harde mand' werd gedegradeerd. “De MSP-markt was nieuw voor mij, maar het was duidelijk dat er een reële behoefte bestond om de vier lagen van het MSP-ecosysteem, bestaande uit distributeurs, leveranciers, de MSP en hun eindklant, met elkaar te verbinden. Ik stond ook versteld van hoe open iedereen is om te delen en elkaar te helpen. Dat een aantal van onze vroege klanten in deze laatste kapitaalverhoging hebben geïnvesteerd, is een bevestiging van die wens om de hele industrie te helpen, en een sterke indicator dat we het juiste platform op het juiste moment zijn”, aldus Tam.

IT Partners was een zeer vroege klant en directeur, Andrew Johnson, deelde graag zijn mening. “We hebben een explosieve groei gezien tijdens de pandemie en ondersteunen nu meer dan 4000 eindgebruikers onder beheer. In diezelfde tijd verloren we ook een lid van het admin-team. Daarom was de timing van CloudOlive perfect, omdat het betekende dat we comfortabel konden schalen zonder personeel te hoeven toevoegen. Terugkijkend op de impact die CloudOlive heeft gehad op het resultaat, kan ik zeggen dat CloudOlive ons gemakkelijk heeft geholpen om een extra $ 10.000 aan MRR te verwerven in de eerste zes maanden, hoogstwaarschijnlijk aanzienlijk meer, plus het heeft ons totale gemoedsrust gegeven."

Deze nieuwe fondsenwervingsronde ondersteunt productontwikkeling, inclusief een module voor optimalisatie per gebruiker en bundel, evenals de mogelijkheid om complexere factureringsregelingen op te lossen die een MSP heeft, zoals het splitsen van een enkele leveranciertenant naar veel klantaccounts. Het versnelt ook een diepere integratie met andere MSP-toolsets, waaronder ConnectWise Manage (we rekruteren nu BETA-gebruikers), Kaseya BMS, Syncro, Halo PSA, Xero en QuickbooksOnline. Zodra de juiste basis is gelegd, zal CloudOlive één enkele API-connector creëren die het hele MSP-ecosysteem kan gebruiken.

"We zijn zeer verheugd dat deze laatste financieringsronde een succes is geweest en dat we CloudOlive in 2022 naar een enorm uitgebreid gebruikersbestand kunnen brengen", concludeerde Ross.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!