Redactie - 28 januari 2022

SaaS bedrijf Hatch verkocht aan PriceSpider

SaaS bedrijf Hatch verkocht aan PriceSpider image

PriceSpider neemt de Europese omnichannel commerce-oplossingen scale-up Hatch over. Hatch helpt merken door hun touchpoints “shoppable” te maken. Als onderdeel van deze deal hebben Icecat en andere aandeelhouders al hun aandelen in Hatch verkocht aan PriceSpider.

Samen bieden Hatch en PriceSpider, met een aanwezigheid op alle continenten, het meest uitgebreide handelsnetwerk en digitale plankanalyse. De combinatie helpt merken om kooppatronen van consumenten beter te begrijpen om hun consumentencontactpunten wereldwijd te optimaliseren. Hatch heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en heeft meer dan 100 medewerkers in kantoren in de EMEA-, APAC- en CIS-regio's. Het netwerk stelt consumenten in staat om verbinding te maken met verkoopkanalen van 's werelds grootste merken. En koop producten wanneer en waar het hen het beste uitkomt.

Hatch is in minder dan 10 jaar uitgegroeid van een start-up tot een volwassen scale-up. Het genereert nu een ARR van meer dan 10 miljoen dollar. Verder biedt het zijn klanten omnichannel SaaS-oplossingen op basis van Where to Buy-technologie. Where to Buy verbindt merken rechtstreeks met retailers. Dit maakt het mogelijk om met één klik op de website van het merk te winkelen, die kopers doorverwijst naar een wereldwijde selectie van meer dan 2000 retailers. Bovendien helpt Hatch's omnichannel-oplossing consumenten om vanaf elk punt een merkproduct te kopen. Of het nu gaat om social media, de website, een telefoon, een tablet of een computer.

Hatch is momenteel actief in meer dan 80 landen over de hele wereld en is compatibel met bijna elk product op elke markt. Ze bieden live data-inzichten over productbeschikbaarheid, waardoor consumenten een nauwkeurige prijs en voorraadinformatie krijgen. In 2021 passeerden ruim 100 miljoen consumenten het Hatch-platform. Dit vertegenwoordigt bijna een half miljard dollar aan aankopen.

Met de snelle groei van e-commerce hebben merken toegang nodig tot gegevens waarmee ze meer online verkopen kunnen genereren. Door deze laatste acquisitie positioneert PriceSpider zich om wereldwijde merken te bedienen via een enkel, uitgebreid wereldwijd netwerk van retailers. De omnichannel-feed van Hatch, in combinatie met de gepatenteerde crawltechnologie van PriceSpider, biedt de mogelijkheid om klantreizen en digitale schapanalyses te verbeteren.

Wereldwijd winkelnetwerk
Hatch's Where-to-Buy-technologie en het uitgebreide wereldwijde netwerk van retailers zijn het kenmerk van het succes. Door een duidelijk aankooppad via alle kanalen te creëren en digitale en fysieke winkelfeeds te combineren, maakte Hatch gebruik van een anders ongrijpbaar lokaal retailpartnernetwerk. Dit netwerk strekt zich uit van Europa tot Azië en van Londen tot Taipei. Gecombineerd met de bestaande voetafdruk van PriceSpider, creëert deze acquisitie de meest uitgebreide en efficiënte manier om handelsgegevens wereldwijd vast te leggen, inclusief een wereldwijde voetafdruk om klanten en retailers binnen hun lokale tijdzone en taal te bedienen.

In zijn US eCommerce Forecast 2021 meldt eMarketer dat er in 2021 in de VS 933 miljard dollar wordt uitgegeven aan e-commerce. Bovendien stelt Deloit in zijn Retail Industry Outlook Report 2021 dat veerkracht van de toeleveringsketen end-to-end integratie vereist. Om retailers te helpen te anticiperen op en te voldoen aan de eisen en verstoringen van de consument in ongekende tijden. De overname van Hatch door PriceSpider markeert een grote sprong voorwaarts in het succes en de veerkracht van e-commerce door de reis van de koper verder te verbeteren en toekomstig succes te verstevigen.

PriceSpider in Inc 5000
PriceSpider's Brand Commerce Platform combineert Shoppable Where-to-Buy-oplossingen, Digital Shelf Analytics en Minimum Advertised Price (MAP)-technologieën. Deze laatste diensten beschermen de merkintegriteit online door dieper inzicht te geven in hoe consumenten winkelen en merken kiezen. PriceSpider is een van de Inc 5000 snelst groeiende particuliere Amerikaanse bedrijven in de afgelopen drie jaar. Met deze overname zullen PriceSpider en Hatch meer dan 2.000 van 's werelds meest gerenommeerde merken over de hele wereld bedienen.JORIS KROESE, OPRICHTER EN CEO VAN HATCH

In de afgelopen twee en een half jaar heeft PriceSpider ORIS Intelligence overgenomen, waarmee een best-in-class MAP-oplossing is toegevoegd aan PriceSpider's productportfolio, evenals CommerceConnector, waarmee de wereldwijde partnerschappen met retailers in Europa en Australazië verder zijn uitgebreid. Door Hatch in de PriceSpider-familie te brengen, is PriceSpider klaar voor een aanzienlijke groei in e-commerce om de technologische eisen die wereldwijde consumentenmerken nodig hebben, te overtreffen.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!