Redactie - 29 januari 2022

Google Cloud verdubbelt zijn partner ecosysteem

Google Cloud verdubbelt zijn partner ecosysteem image

Google Cloud verdubbelt zijn partner ecosysteem in 2022 om aan de vraag van klanten te voldoen. Dit meldt Kevin Ichhpurani, de nieuwe Corporate Vice President, Global Ecosystem and Channels bij Google Cloud, in een blog.

Kevin Ichhpurani schrijft:  "Google Cloud is vanaf de eerste dag een partnergericht bedrijf geweest. Terwijl we nadenken over 2021 en uitkijken naar wat ons te wachten staat, wil ik "dank u" zeggen tegen ons ecosysteem voor alle geweldige innovaties en diensten die u onze wederzijdse klanten het afgelopen jaar heeft geleverd. 

In 2021 kregen we te maken met een ongekende vraag van bedrijven toen ze zich tot de cloud wendden om hun organisaties digitaal te transformeren. Deze golf van cloudimplementaties betekende dat we ons steeds meer tot ons ecosysteem wendden om klanten te helpen bij het creëren van aangepaste implementaties met onze systeemintegrators (SI's), het bouwen van pakketoplossingen met onze onafhankelijke softwareleveranciers (ISV's) of om medewerkers te coachen hoe ze nieuwe cloudtechnologieën het beste kunnen gebruiken met onze advies- en opleidingsbureaus.

Om te blijven voldoen aan de groeiende vraag van klanten in 2022 en daarna, ben ik verheugd te kunnen meedelen dat we onze ecosysteem- en kanaalverkoopteams samenbrengen in één partnerorganisatie om een meer gestroomlijnde go-to-market-aanpak voor onze partners en klanten te bieden. Ter ondersteuning van deze verandering zijn we van plan om onze uitgaven ter ondersteuning van ons partnerecosysteem de komende jaren meer dan te verdubbelen, inclusief de uitrol van meer middelen voor co-innovatie voor partners, meer incentives en co-marketingfondsen, en een grotere inzet voor training en ondersteuning - allemaal met het doel om ons gezamenlijke momentum in de markt voort te zetten.

Leveren van leads en nieuwe go-to-market-programma's voor adviespartners

De behoefte aan hoogopgeleide partners om de digitale transformatie voor klanten te versnellen is nog nooit zo groot geweest, en ons ecosysteem van servicepartners blijft enorme kansen krijgen om hoogwaardige implementatie en professionele services, brancheoplossingen en expertise op het gebied van digitale transformatie te leveren. In 2022 investeren we in onze SI's door:

  • Overstappen naar een door partners geleide, door partners geleverde benadering voor professionele diensten die onze klanten nodig hebben, met name door uitgebreider werk met partners. Dit omvat nieuwe programma's voor het genereren van leads en het delen van leads met onze SI-partners.

  • Onze investering met SI's verhogen in het implementeren van go-to-market-programma's voor branchespecifieke SI-oplossingen, evenals het creëren van meer vooraf geïntegreerde industriële ISV- en Google Cloud AI-oplossingen samen met onze SI-partners.

  • Het versnellen van essentiële training-, specialisatie- en certificeringsprogramma's ter ondersteuning van ons doel om 40 miljoen nieuwe mensen op te leiden in Google Cloud . Dit omvat nieuwe programma's voor ervaren beoefenaars en een hybride leermethode die online en persoonlijk leren combineert, ondersteund door Google-mentoren. 

Snellere groei voor ISV-partners met meer middelen

In 2021 hielpen onze ISV-partners bij het bouwen van unieke integraties met Google Cloud-mogelijkheden op het gebied van AI, ML, data, analyse en beveiliging voor onze wederzijdse klanten. In feite was de waarde van onze markttransacties van derden met meer dan 500% jaar-op-jaar gestegen ten opzichte van 2020 (Q1-Q3). In 2022 verdiepen we onze inzet voor het succes van onze ISV-partners door:

  • Aanzienlijke investeringen doen in nieuwe Google Cloud Marketplace-functionaliteit, waaronder het toevoegen van nieuwe technische bronnen die de manier waarop ISV's hun apps en oplossingen distribueren, zullen helpen versnellen. In combinatie hiermee verlagen we ook het Marketplace-percentage tot 3% voor in aanmerking komende oplossingen, wat helpt om meer acceptatie bij klanten te stimuleren. 

  • Het uitbreiden van onze regionale verkoop- en technische teams die zich toeleggen op het ondersteunen van ISV's, en tegelijkertijd het verhogen van de marktontwikkelingsfondsen (MDF) om verdere omzetgroei voor onze ISV's te stimuleren.

  • Extra technische middelen inzetten om ISV's te helpen over te stappen op modernere SaaS-leveringsmodellen, en om hun apps voor hun klanten te optimaliseren en superieur te maken door gebruik te maken van Google Cloud-technologieën.

  • Nieuwe modellen voor het genereren van inkomsten maken voor ISV's die Google Distributed Cloud gebruiken om producten te leveren in hybride omgevingen, meerdere clouds en aan de rand van het netwerk. ISV's kunnen branchespecifieke 5G- en edge-oplossingen bouwen door gebruik te maken van ons ecosysteem van telecommunicatieproviders en 140+ Google-netwerkedge-locaties.

  • Meer middelen voor ISV's om cloudmigraties van klanten te versnellen door infrastructuurkosten tijdens de migratie te compenseren (ISV Cloud Acceleration Program).

Lancering van nieuwe programma-incentives om een bloeiend kanaal te stimuleren

Sinds de lancering van ons Partner Advantage-programma hebben we de middelen voor onze channelpartners vertienvoudigd. Om dit momentum te vergroten, hebben we in 2021 ons incentiveportfolio voor wederverkopers uitgebreid om hun groei en winstgevendheid op lange termijn te ondersteunen. In 2022 verhogen we onze investeringen in partnerprogramma's nog verder, waaronder:

  • Aanzienlijk uitbreidende prikkels om partners te belonen die klantbetrokkenheid zoeken en laten groeien, en voor degenen die uitzonderlijke klantervaringen en kritieke implementatieservices leveren.

  • Evolueren naar industriestandaard compensatieplannen voor onze directe verkopers en onze kanaalpartners belonen voor implementatie (vs. wederverkoop) voor grotere zakelijke klanten.

  • Aanzienlijke verhoging van de co-marketingfinanciering voor onze channelpartners om het genereren van vraag en de time-to-close te versnellen.

  • Het uitbreiden van onze leermiddelen, waaronder de lancering van meer dan 10 nieuwe expertises en specialisaties, en het uitbreiden van onze certificeringsprogramma's voor partners om klanten het hoogste niveau van Google Cloud-expertise te bieden.

  • Lancering van een nieuw programma voor resellers om klanten te ondersteunen via aanbiedingen op de Google Cloud Marketplace.

  • Een toolkit delen om het beste van Google's diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI)-bronnen naar ons ecosysteem van partners te brengen, inclusief programma's om inclusieve marketingstrategieën te ontwikkelen en DEI-training in hun eigen organisaties te implementeren.

Nu we 2022 aftrappen, is het duidelijk dat de trend van digitale transformatie de vraag van klanten naar de cloud en, nog belangrijker, de behoefte aan diensten, ondersteuning en oplossingen van onze partners alleen maar zal blijven stimuleren. We zijn van mening dat door onze partnergroepen te centraliseren in één organisatie en door onze uitgaven ter ondersteuning van ons partnerecosysteem in de komende jaren meer dan te verdubbelen, we ons gezamenlijke momentum in de markt over de hele wereld zullen helpen versnellen. Neem voor meer informatie over deze nieuwe programma's en bronnen contact op met uw Partner Account Manager of log in op uw Partner Advantage-portal op partneradvantage.goog ."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!