Xerox kiest voor Oracle Cloud

08-02-2022 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

Xerox kiest voor Oracle Cloud

Oracle heeft aangekondigd dat Xerox , een bedrijf dat voortdurend de werkplekervaring herdefinieert, Oracle Cloud heeft gekozen ter ondersteuning van de lancering van nieuwe bedrijven die een aantal van 's werelds meest urgente problemen op grote schaal willen oplossen. Met Oracle Cloud-oplossingen brengt Xerox nieuwe technologieën op de markt die gericht zijn op 3D-printen voor productie, structurele gezondheidsmonitoring voor kritieke infrastructuur en augmented reality om de klantenondersteuning te verbeteren.

Xerox is al meer dan 100 jaar actief op het gebied van kantoor- en productieprinttechnologie. Als onderdeel van zijn strategie om dringende maatschappelijke problemen aan te pakken, besloot Xerox zijn bedrijfsportfolio uit te breiden door nieuwe en innovatieve bedrijven te creëren op basis van disruptieve technologieën. Met de bestaande IT-technologie moest Xerox echter meer tijd besteden dan gewenst om de systemen te implementeren die nodig waren om een nieuw bedrijf te ondersteunen.

“Onze visie is om zo snel mogelijk baanbrekende bedrijven te lanceren die worden aangedreven door baanbrekende technologieën, zodat we kunnen werken aan het oplossen van deze problemen waarmee onze planeet en onze samenleving worden geconfronteerd. Om dat te doen, hadden we een uniform cloudplatform nodig voor het hele bedrijf”, zegt Naresh Shanker, senior vice president en chief technology officer van Xerox. “Met Oracle Cloud en Oracle NetSuite hebben we de onderliggende basis op zijn plaats, waardoor we wendbaar en snel kunnen werken. We zijn nu in staat om snel bedrijfsmodellen en processen op één platform te lanceren zonder dat integratie vereist is.”

Met Oracle Cloud en NetSuite kunnen de bedrijven van Xerox online verkopen, bestellingen maken, facturen verwerken, prestaties volgen, financiële planning uitvoeren en gegevens verzenden en ontvangen - zonder dat de IT-afdeling daar iets voor nodig heeft. Gewapend met deze Oracle-oplossingen zullen de nieuwe Xerox-bedrijven gepositioneerd zijn om de broodnodige mogelijkheden te leveren, waaronder industriële IoT om kritieke infrastructuur te bewaken , 3D-printen voor productie en augmented reality voor klantenondersteuning.

"Al meer dan een eeuw loopt Xerox voorop op het gebied van innovatie op het gebied van bedrijfstechnologie", zegt Jonathan Tikochinsky, executive vice president, strategische klantengroep, Oracle. "We zijn er trots op om samen te werken met het bedrijf, omdat het dezelfde toewijding en expertise toepast bij het oplossen van dringende wereldwijde problemen."

Xerox heeft met Deloitte en Infosys samengewerkt om een breed scala aan Oracle Cloud-services te implementeren om de lancering van zijn innovatie-activiteiten te versnellen en hen in staat te stellen snel inkomsten te genereren met services. Dit omvat Oracle Fusion Cloud Enterprise Performance Management (EPM) voor budgettering en financiële planning, NetSuite voor financiën en boekhouding, Oracle Commerce voor een online storefront en Oracle Cloud Infrastructure (OCI) voor een compleet cloudinfrastructuurplatform. Naast het mogelijk maken van integratie in elke richting via Oracle Integration , biedt OCI Xerox en nieuwe bedrijven toegang tot een reeks gegevensbeheerservices die zijn gebouwd op de zelfsturende Oracle Autonomous Databasetechnologie, het leveren van geavanceerde analyses en geautomatiseerde patching, upgrades en tuning. Xerox kan ook gebruikmaken van de kracht van OCI High Performance Computing bij het onderzoeken van potentiële nieuwe bedrijven, en onder de aankoopoptie Universal Credits van OCI kan Xerox alle OCI-services mixen en matchen.

Terug naar nieuws overzicht
Cloud