CM.com ziet sterke vraag naar oplossingen voor klantbetrokkenheid

Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com

21-02-2022 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

CM.com ziet sterke vraag naar oplossingen voor klantbetrokkenheid

CM.com meldt recordcijfers over zijn boekjaar 2021. De totale omzet groeide met 67% tot 237 miljoen euro.  De brutowinst steeg met 92% tot 61,5 miljoen euro.

Met meer klanten die worden bediend in meer landen over de hele wereld, heeft CM.com meer berichten, belminuten, betalingen en tickets verwerkt. "Bovendien zagen we een toegenomen vraag naar onze oplossingen voor klantbetrokkenheid, waaronder onze mobiele service en Conversational AI Cloud, wat onze jaarlijkse terugkerende inkomsten (ARR) in 2021 een boost gaf. We zijn ook blij dat we met onze communicatieoplossingen voor testen en vaccineren ons steentje hebben kunnen bijdragen om overheden te helpen de pandemie aan te pakken", aldus Jeroen van Glabbeek (foto), CEO van CM.com.

Glabbeek vervolgt: "We blijven de klantreis optimaliseren en voegen waarde toe aan onze klanten. In 2021 hebben we ons aanbod aangevuld met verschillende nieuwe oplossingen zoals de Voicebot. De overname van PayPlaza's innovatieve Point of Sale (POS)-technologie vormt een aanvulling op ons aanbod van communicatie- en betalingsdiensten in één enkele oplossing. Het vereenvoudigt de onboarding-processen van de handelaars en optimaliseert de gebruiksvriendelijkheid voor het winkelend publiek. We zullen ons blijven concentreren op schaal en groei en zijn van plan om onze wereldwijde aanwezigheid verder uit te breiden via sterke lokale hubs. We zullen blijven investeren in onze internationale organisatie, ons innovatieve platform en de uitbreiding van onze teams om toekomstige groei te stimuleren."

Voor 2022 verwacht CM.com dat de omzet zal groeien in lijn met zijn verwachting voor de middellange termijn van meer dan 30% jaarlijkse omzetgroei, ondersteund door de groei van zijn klantenbestand en retentiepercentages. Glabbeek: "We verwachten ook een stijging van de betalings- en ticketvolumes door de heropening van locaties en de terugkeer van evenementen, en anticiperen op een verdere groei van onze SaaS-oplossingen. We zien veel nieuwe groeimogelijkheden in het verschiet en op basis van een sterke start van het jaar kijken we met vertrouwen en enthousiasme uit naar 2022.”

Terug naar nieuws overzicht
Software