Wouter Hoeffnagel - 22 februari 2022

Insight publiceert jaarlijks MVO-rapport

Insight publiceert jaarlijks MVO-rapport image

Insight Enterprises, wereldwijd toonaangevend IT-adviseur en systemintegrator van intelligente technologische oplossingen, publiceert zijn Corporate Citizenship Report 2022. Met dit jaarlijkse MVO-rapport laat het bedrijf zien hoe haar inspanning wereldwijd een positieve invloed heeft op de bedrijfscultuur, medewerkers, klanten en lokale gemeenschappen.
 
“Duurzame technologie zorgt voor disruptie in elke sector, van elektrificatie, thuiswerken, uitbreiden eHealth, tot de Net Zero-doelstellingen,” zegt Rogier Stolk (foto), Country Manager Insight Enterprises Nederland. “We helpen onze klanten om heel bewust met hun transformatie om te gaan: schaalvergroting op duurzame wijze, uitbreiding van de toegang tot technisch talent en het creëren van effectievere werkplekken. Bij het realiseren van ambitieuze doelen hoort ook dat we bedachtzaam omspringen met onze planeet.”

LGBTQ-gelijkheid op de werkplek

Insight behaalde een score van 100 op 100 op de Human Rights Campaign Foundation's 2022 Corporate Equality Index voor LGBTQ-gelijkheid op de werkplek. Insight is ook een Forbes World's Best Employer, Forbes America's Best Employer for Diversity, een Forbes Best Employer for Veterans en een Great Place to Work Europe's Best Workplace.

Het bedrijf doneerde in 2021 ruim €1,9 miljoen aan goede doelen, waaronder een ruime €47.800 ingezameld voor goede doelen in EMEA en APAC.

Loopbaan in de IT

Het tweejarige programma voor afgestudeerden van Insight EMEA, Insight EDGE, bood 12 afgestudeerden in 2021 de kans om zich voor te bereiden op een loopbaan in de IT.

Sinds de samenwerking met Tree-Nation (juli 2020) heeft Insight 4.400 bomen geplant namens EMEA-medewerkers in het Fuchsia Forest, ter erkenning van prestaties. Ook heeft het bedrijf een milieucommissie in EMEA opgericht met 21 leden om te helpen de CO2-voetafdruk van Insight te verminderen.

In de Europese regio heeft Insight in 2021 ongeveer €22.000 ingezameld, voornamelijk via inspanningen vanuit de medewerkers. Zo zamelde het team geld in voor de Pink Ribbon Foundation en andere goede doelen die zich inzetten voor de strijd tegen borstkanker. 

'Mensen staan centraal in alles wat we doen'

“Bij Insight staan mensen centraal in alles wat we doen,” aldus Emma de Sousa, Insight president EMEA. “Of het nu gaat om het werken met onze uitzonderlijke klanten en hen te ondersteunen op hun digitale transformatiereis, het samenwerken met onze medewerkers, of het ondersteunen van lokale gemeenschappen - we streven ernaar om een positieve en duurzame impact te creëren. Dit alles draagt op zijn beurt weer positief bij aan onze bedrijfscultuur, die wordt versterkt door de kernwaarden Hunger, Hart & Harmony. Van het planten van bomen, tot het creëren van werkgroepen om diversiteit en inclusie binnen Insight te stimuleren, we zijn toegewijd om als organisatie een verschil te maken waar mogelijk.”
 
Insight is lid van United Nations Global Compact en blijft deze wereldwijde verbintenis nakomen. Zo streeft het bedrijf naar het respecteren en bevorderen van mensenrechten in overeenstemming met de UN Guiding Principles on Business and Human Rights, ook bekend als Ten Principles of the UN Global Compact. Insight ondersteunt de 2030 Sustainable Development Goals door holistische oplossingen en zijn expertise in het versnellen van bedrijfstransformatie, samen met het wereldwijde netwerk van meer dan 6.000 trusted partners.

Het rapport is hier beschikbaar.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!